Kluci zpoza plakátů u komunistů či Pirátů? Sází se na trolling i zkušenosti

Jejich tváře ani jména neznáte, zpravidla nejsou těmi, jimž ve volební místnosti odevzdáte hlas. Přesto na nich do značné míry podpora stran stojí – a s nimi padá. Řeč je o politických marketérech, volebních manažerech, kreativcích, kteří se mají postarat o to, aby preference těch, kdo si je najal, stoupaly. Redakce dění ve stranických kuchyních pravidelně monitoruje, nyní odemykáme zprávu o stavu politického zákulisí, která vyšla v tištěném magazínu Neovlivní.cz ».

KSČM

Vzpomínka na kampaň před krajskými volbami v roce 2016

Komunistická strana tradičně o přípravě své kampaně příliš neinformuje a většinu jí chystá vlastními silami, nebo ve spolupráci se spřátelenými Haló novinami a jejich šéfredaktorem Petrem Kojzarem. Vedení volební kampaně má na starosti dlouholetý poslanec Jiří Dolejš, který má tuto agendu na starosti jako místopředseda partaje.

Na strategii strany mívala v minulosti vliv mimo jiné lobbistka Jana Mrencová a její agentura Profit, straně pomáhala hlavně s komunikací. Poté, co vyšlo najevo, že Mrencová pracovala pod cizí identitou pro Jihomoravský kraj a tehdejšího hejtmana Michala Haška, s ní KSČM postupně přerušila spolupráci.

Oproti jiným stranám se komunisté soustředí hlavně na své poměrně pevné a disciplinované voličské jádro a také na pomoc mnoha straníků.

Piráti

Seriál Kluci zpoza plakátů

1. díl:  ČSSD – Kampaň v režii bývalého lobbisty za česko-čínské vztahy »
2. díl:  ANO, vítězný tým zůstává »
3. díl:  KDU-ČSL a STAN – Dva štáby, jedna strategie? »
4. díl: TOP 09: S Ferim na Facebook »
5. díl: ODS si najala Slováky
Rozhovor s reklamním expertem Martinem Jarošem: Babiš je zábavnější produkt než láhev aviváže »

Pirátská strana, která má podle některých předvolebních průzkumů šanci překročit pětiprocentní hranici nutnou pro vstup do sněmovny, si na přípravu voleb najala marketéra, reklamního experta Jakuba Horáka. Ten už v minulosti stihl pracovat pro ODS i ČSSD. Přípravu na angažmá u Pirátů vzal Horák podle všeho vážně, podle fotografií zveřejněných na jeho facebookovém profilu se totiž nedávno vrátil z cesty po Islandu. Tam loni na podzim pirátská strana vyhrála parlamentní volby.

SPD

Šanci na opětovný vstup do Poslanecké sněmovny má ale také poslanec Tomio Okamura a jeho Strana přímé demokracie. Té s kampaní pomáhají externisté, jejich jména SPD tají.

Oproti ostatním hraje u SPD zásadní úlohu komunikace na internetu a soustředění se na tzv. trolling, tedy ovlivňování internetových diskusí a debat na sociálních sítích.

Silnou roli v kampani má i „fanouškovská svépomoc“ neboli mobilizace sympatizantů. Ti v minulých volbách na výzvu Tomia Okamury tiskli na domácích tiskárnách letáky a sami je pak i roznášeli.

 

Článek je součástí projektu, v němž redakce Neovlivní.cz mapuje zákulisí nadcházejících sněmovních voleb. Partnerem projektu je Nadační fond nezávislé žurnalistiky. O spolupráci si více můžete přečíst zde ».
Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone


Marie Bastlová

Spolupracovnice Neovlivní.cz, působí jako analytička České rozhlasu Radiožurnál.


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít