TOP 10 vlivných v šoubyznysu: Babišův muž z Mafry na 7. místě

Továrna na sny, pozlátko a součást her, které lid potřebuje vedle chleba. To je šoubyznys. Kdo ovšem tu továrnu řídí? O tom, koho bude národ milovat a čí životní příběh bude s napětím sledovat, rozhodují tváře, které diváci a čtenáři bulvárních zpráv často ani neznají. Mediální manažeři, píáristé, celebrity, které ze svého jména vytvořily nezpochybnitelné značky. Deník Neovlivní.cz sestavil žebříček nejvlivnějších lidí v českém šoubyznysu.

Číslo 7: František Nachtigall – Babišův muž pro všechno

Narozen 20. října 1976, ředitel strategického rozvoje MAFRA, a.s.

frantisek_nachtigall_vliv_shoubyznys

„Já sem vobyčejnej kluk z vesnice,“ je jedna z nejoblíbenějších vět Františka Nachtigalla, ředitele strategického rozvoje vydavatelství Mafra, které je v rukou vicepremiéra a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše. Nachtigall přesně podle svých slov i působí – obyčejně, lidově, lehce bezelstně. Dokonalá maska muže s velkým vlivem v politickém, mediálním i šoubyznysovém zákulisí.

Do TOP 10 Nachtigalla katapultuje nezanedbatelná síla vydavatelského domu, Mafra má vedle nejčtenějšího seriozního deníku Mladá fronta Dnes a jejích lifestylových magazínů druhý nejčtenější zpravodajský web iDnes. Intelektuální Lidové noviny. Za Babiše do portfolia médií koncernu Agrofert přibyl bulvární Denní Express (krotí celebrity), mediální web MediaHub (na kritické novináře), společenský časopis Téma – vše Nachtigallovy projekty -, a také hudební televizi Óčko a sesterské nejposlouchanější rádio Impuls.

Nachtigall si tu dokázal vykolíkovat největší prostor. Svým vlivem hravě zastíní generálního ředitele Štěpána Košíka, jehož kontakty do politiky, byznysu i zábavního průmyslu jsou ve srovnání s Nachtigallem mizivé. Na druhou kolej dokázal odstavit i kdysi velmi mocnou ženu šoubyznysového zákulisí Miloslavu Novákovou, která v době, kdy řídila marketing na Nově za Petra Dvořáka, platila za tu, kdo rozhoduje o vzniku hvězd a hvězdiček.

Nachtigall v čase posiluje své vazby na Andreje Babiše; za větší vliv však platí, v mediální branži má nálepku vicepremiérova muže na špinavou práci, který nenápadně, ale systematicky útočí na „šéfovy“ protivníky.

K tomuto tématu

soubyznys_zabava_svetla
» Jak jsme sestavovali žebříček vlivných v českém šoubyznysu 
» Kdo skončil ve druhé desítce jméno po jménu 
» 10. místo pro manipulátorku se srdíčkem 
» 9. příčka pro neviditelnou královnu televizní zábavy
» 8. příčka pro Ducháčka, který to zařídí

Svůj vliv Nachtigall posiluje kontakty a informacemi, jimiž vládne z minulosti. Roky pracoval v Blesku a šéfoval původně konkurenčnímu deníku AHA! A dodnes jeho srdce nejvíce tíhne k bulváru, který skutečně umí. „Ví, jak na koho v šoubyznysu zatlačit, když potřebuje,“ shrnul jeho taktiku jeden z insiderů, s nimiž redakce při sestavování žebříčku hovořila.

K tomu jej navíc pojí přátelství se současným šéfem Blesku Radkem Lainem, který mu v AHA! dělal zástupce. „Je přes něj schopný mnohé zařídit. Vycházet s Nachtigallem se rozhodně v šoubyznysu vyplatí,“ míní další z lidí, kteří se pohybují v zábavním průmyslu.

Zmírnit vyznění nepříjemné kauzy ve spřáteleném bulváru, nebo naopak ostřejší zaútočení na nepřítele patří ke službičkám, jež Nachtigall umí poskytnout. Ostatně – vědělo se to i v politicko-kmotrovských kruzích.

Z odposlechů Romana Janouška po jeho opilecké nehodě, při níž srazil ženu a skončil ve vězení, je zřejmé, kdo měl pomoci. „Já jsem to řešil s Nachtigallem, to je šéfredaktor Týdne. Ten jedinej to umí napsat, kterej jako říká, že by do médií nešel. Buďto si někdo udělá pr..l, nebo se udělá tiskovka a ty ty dotazy nezvládneš,“ říká v odposleších Janoušek zřejmě v rozhovoru s dalším vlivným mužem byznysového zákulisí Martinem Ulčákem.

K tomu ještě dvě poznámky. Když Blesk tento odposlech přebíral z Lidových novin, Nachtigallovo jméno vypadlo. A to, že šéfoval Týdnu, znamená, že svého času vycházel více než dobře s dalším vlivným mužem šoubnyznysu – Jaromírem Soukupem. Vztahy se načas zhoršily po Nachtigallově odchodu ze Soukupovy Empresy.

Jediné, co Nachtigallovi skutečně chybí, je vliv na sledovanou televizi. Babiš se ale zatím do nákupu televize nežene, i když se dlouhodobě spekuluje, že by měl zálusk na Primu.

 

magaziny_neovlivni_predplatne_reklama_velke_pismo

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone


Autor je externím spolupracovníkem redakce.


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít