TOP 10 vlivných v showbyznysu: 8. příčka pro Ducháčka, který to zařídí

Továrna na sny, pozlátko a součást her, které lid potřebuje vedle chleba. To je šoubyznys. Kdo ovšem tu továrnu řídí? O tom, koho bude národ milovat a čí životní příběh bude s napětím sledovat, rozhodují tváře, které diváci a čtenáři bulvárních zpráv často ani neznají. Mediální manažeři, píáristé, celebrity, které ze svého jména vytvořily nezpochybnitelné značky. Deník Neovlivní.cz sestavil žebříček nejvlivnějších lidí v českém šoubyznysu.

Číslo 8: Jan Hájek – Šoubyznysový Ducháček, který to zařídí

Narozen 6. února 1952, jednatel a majitel PR agentury ORCA s. r. o.

jan_hajek_vliv_shoubyznys

„Večerem vás bude mistrovsky provázet Alexander Hemala a nezapomenutelný zážitek vám připraví český houslový virtuóz světového renomé Pavel Šporcl,“ zněla nedávná pozvánka na charitativní akci, jejíž PR zařizovala Orca Agency. Douška: Přítomny budou Pavlína Němcová a Milada Karasová. Nepříliš hvězdně obsazený večer přesto přivábil bulvární média a přesně dokresluje, proč je majitel agentury Jan Hájek, veřejnosti absolutně neznámý muž, ve světě šoubyznysu tak vlivný.

Novinářům vždy naservíruje kompletní informace, dopředu vědí, na koho na akci narazí. A především, že bude bohatý raut a dárečky. Takže i když je Hájek zve na béčkové celebrity, vědí, že s prázdnou neodejdou. A že neúčast na akci „B“ znamená, že na tu příští, kam dorazí některé ze zvučnějších jmen, by je Hájek nezval.

Mediální vliv rozevlátého šedesátníka je pozoruhodný. Za dobu svého působení v branži si omotal bulvární média kolem prstu. Umí je krmit. A umí jim sehnat i nedostižné celebrity. Dobře to bylo vidět třeba v době vrcholící a velmi úspěšné šou Star Dance. Tančící celebrity se potily na parketu a na zkouškách a kromě „oslav“ po vysílání nebyly k odchycení. Ale Hájek v té době dokázal přitáhnout na svou akci Jitku Schneiderovou v době, kdy se protančila až do finále.

K tomuto tématu

soubyznys_zabava_svetla
» Jak jsme sestavovali žebříček vlivných v českém šoubyznysu 
» Kdo skončil ve druhé desítce jméno po jménu 
» 10. místo pro manipulátorku se srdíčkem 
» 9. příčka pro neviditelnou královnu televizní zábavy

Uplatňuje metodu biče a cukroví. „Jednou jsem z jeho akce nic do novin nedal, ale na příští mi přišlo něco zajímavého, tak jsem mu volal, že bych dorazil. Začal dělat fóry, jakože teda neví, jestli mu to stojí za to, když minule jsem nic nenapsal. Pak za mnou dokonce přišla šéfredaktorka a prý, jak je možné, že pan Hájek neměl výstup v novinách,“ popsal deníku Neovlivní.cz své zkušenosti novinář předního bulvárního nakladatelství.

Hájek svou agenturu založil už v roce 1995. I jeho největší kritici mu neupírají, že jako jeden z mála umí protlačit na lesklý papír ty, o něž zrovna moc velký zájem není. Taktika je vždycky stejná: Na stejnou akci přivede celebritu, která zrovna frčí, a obklopí ji „no name“ umělci. A když už redakce pošle na akci fotografa, pokropí to všechno. Vzhledem k tomu, že podobných akcí zvládá píárista uspořádat i několik do měsíce, postupně se z „béčka“ stává známé „áčko“.

„Úspěch staví na dlouholetých zkušenostech v oboru, profesionalitě a kvalitních kontaktech v médiích. Základním principem činnosti společnosti je přímá supervize jednatele a majitele Jana Hájka na veškerých zakázkách,“ píše o sobě agentura na svých stránkách.

Do žebříčku  nejvlivnějších hráčů šoubyznysového zákulisí Neovlivní.cz Hájka katapultovala primárně mediální zdatnost a jeho rozsáhlé kontakty v branži, které se neomezují jen na celebrity šoubyznysu. Mediálně zaštiťoval třeba spolupráci biatlonistky Gabriely Soukalové se značkou Dermacol, pro kterou do médií prezentoval i natáčení výročního klipu s Taťánou Kuchařovou pod taktovkou renomovaného kameramana a režiséra F. A. Brabce. A když slavil před čtyřmi lety 60. narozeniny, přišel mu gratulovat spolu s lidmi ze šoubyznysu i tehdy teprve budoucí ministr kultury Jiří Balvín.

 

magaziny_neovlivni_predplatne_reklama_velke_pismo