Žebříček vlivu v showbyznysu 2017: Nováček na 9. pozici

Továrna na sny, pozlátko a součást her, které lid potřebuje vedle chleba. To je showbyznys. Kdo ovšem tu továrnu aktuálně řídí? Tváře, které diváci estrád, návštěvníci divadel či muzikálů a hltači bulvárních zpráv často ani neznají. Mediální manažeři, píáristé, celebrity, které ze svého jména vytvořily nezpochybnitelné značky. Kdo patří mezi deset klíčových hráčů? Deník Neovlivní.cz aktualizoval žebříček nejvlivnějších lidí v českém showbyznysu.

 

Číslo 9: Michel Fleischmann – rytíř zvuku, co shání pobočníka.

Narozen 8. února 1952, prezident skupiny Lagardere Active ČR, jejímiž vlajkovými loděmi jsou rádia Frekvence 1 a Evropa 2; každá s necelým milionem posluchačů denně.

Michel má vždycky pravdu. Tak zní nepsané pravidlo mediální skupiny Lagardere, o němž se klidně mluví i nahlas. A pak je tu pravidlo, o kterém se spíš šušká. Michel má slabost pro ženy a ne vždy úplně šťastnou ruku, když jim svěřuje funkce.

Ve světě českého showbyznysu se pohybuje už přes čtvrt století. A vždy patřil k nejvlivnějším lidem v oboru. Ostatně – jeho mediální dům „vyprodukoval“ jednu z obchodně nejzdatnějších hvězd českého zábavního průmyslu, Leoše Mareše. Rozhlasové vlny však s nástupem internetu ztrácely na významu, takže při loňském sestavování žebříčku to do elitní desítky pětašedesátiletý Fleischmann nedotáhl.

Aktuální pořadí

1. Ivan Zach »
2. Martin Švehlák »
3. Radek Lain »
4. Jaromír Soukup »
5. Oldřich Lichtenberg »
6. Milan Fridrich »
7. František Janeček »
8. František Nachtigall »
9. Michel Fleischmann »
10. Lucie Bílá »
» Jak jsme sestavovali žebříček vlivných v českém šoubyznysu

Během posledních měsíců však posílil své pozice. Znovu se přimknul k řízení své skupiny, která provozuje pět rozhlasových stanic v Česku, jednu na Slovensku, a stále více rozvíjí internetové projekty jako koule.cz nebo dětský pigy.cz, který „vychovává“ budoucí spotřebitele rozhlasové produkce.

Co se změnilo? V březnu oznámil odchod z čela Lagardere dlouholetý generální ředitel Miroslav Hrnko. Flesichmannovi to přihrálo body započítávané do indexu vlivu hned dvakrát. Sám se totiž z „pouhého“ prezidentování skupiny s francouzskými vlastníky vrátil k ředitelování. Navíc se obratem ukázalo, že se Hrnko, jemuž Fleischmann velmi důvěřuje, nevydal příliš daleko. Odešel do mediálního zastupitelství Radiohouse – samozřejmě na nejvyšší šéfovský post.

Radiohouse je největším zastupitelstvím rozhlasových stanic, klientům může nabídnout přes pět milionů posluchačů. Vzniklo v roce 2015 jako reakce na vzrůstající mediální moc tandemu Ivan Zach a Andrej Babiš, kdy vicepremiérovo Rádio Impuls, jednička radiotrhu, přešlo k Zachovu mediazastupitelství.

Lagardere se spojil s dosavadním konkurentem Media Bohemia a vytvořily právě Radiohouse. Že mediazastupitelství dělá vše pro to, aby Fleischmannova rádia byla nadále komerčně úspěšná, pohlídá právě Hrnko.

Třetím faktorem aktuálně posilujícím Fleischmannovu pozici v žebříčku je paradoxně fakt, že v ředitelské židli nehodlá zůstat. Podle znalců prostředí mu prezidentování vyhovovalo, rozhoduje tak o strategii, klíčových personáliích a rozvojových projektech. Nemusí se ale zaobírat každodenním chodem. A tak hledá „pobočníka“, který mu pomůže s jeho hlavními stanicemi překonat milionovou hranici poslechovosti a sesadit z pozice jedničky Impuls. Zákulisní hráči mediální a šoubyznysové scény se snaží prosadit svého „koně“. O místo pravé ruky muže, jenž v Česku po dvaceti letech emigrace založil první soukromé rádio, usilují podle informací Neovlivní.cz těžké váhy z mediálního prostředí – třeba z impéria Empresa Jaromíra Soukupa. A to by mohlo měnit alespoň na chvíli poměry sil na trhu.

Že si i ze zdánlivě čestné pozice syn někdejšího českého atašé v Paříži dokáže svou firmu velmi dobře pohlídat, dokázal před třemi lety. Tehdy brojili někteří zaměstnanci rádia – v čele s hvězdným Leošem Marešem – proti tehdejší šéfce Evropy 2 Jitce Fürst. „Nepokoje“ vyvrcholily menší demonstrací před hlavním stanem skupiny ve Wenzigově ulici v Praze. Fleischmann z toho dokázal vybruslit tak, že z aféry zbyla bublina, která rádiu pouze vynesla pozornost. PR zadarmo, dalo by se říct.

Mareš dál zůstal, protože si uvědomuje, že nikde nebude mít takovou pozici jako u Fleischmanna (ten si zase naopak uvědomuje, že bez Mareše by se mu tolik nedařilo). A do loňska zůstala i Fürst. Po neshodách s nadřízenými ji vyměnila Lenka Mauréryová, která je v ovládání porad o dalším směřování programu Marešovi ještě slabší soupeřkou. Jak dlouho vydrží, bude záležet i na novém generálním řediteli, který by měl zkusit naplnit již delší dobu zmiňovaný, nikdy však realizovaný plán: Najít k Marešovi a jeho vysílacímu parťákovi Patriku Hezuckému rovnocennou konkurenci ve vysílání. A to je šance, za niž by se v šoubyznysu i „vraždilo“.

 

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone


Autor je externím spolupracovníkem redakce.


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít