Babiše podržela v reklamní kauze Schillerová

Žalobce potvrdil, že finanční správa řízená ještě Babišovou ministryní nevyčíslila škodu v kauze fiktivní reklamy na Čapím hnízdě.

Odložení případu obří reklamní kampaně na Čapím hnízdě, v níž byli Andrej Babiš osobně a jeho manažeři z Agrofertu v podezření z krácení daní, bylo pro mnohé překvapením. Redakce Neovlivní.cz nyní zjistila, že klíčovou roli v tom sehrála finanční správa, kterou až do poloviny loňského prosince ovládala Alena Schillerová coby ministryně financí. A v níž dodnes zůstává na rozhodujících postech většina lidí dosazených vládou Andreje Babiše.


Kam až sahá loajalita Aleny Schillerové….Foto: Hnutí ANO

Finanční správa totiž měla pro policii vyčíslit škodu. Bez toho policisté, kteří přitom byli osobně přesvědčeni, že reklama na Čapím hnízdě byla fiktivní, nemohli nikoho obvinit. Jenže finanční správa, která v příběhu vystupovala coby potenciální poškozený, policii nepomohla.

Na přímý dotaz Neovlivní.cz to nyní potvrdil mluvčí státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala. „Konkrétní výše škody poškozeným vyčíslena nebyla,“ uvedl Cimbala.

Policie oficiálně vyšetřování případu odmítá od počátku jakkoli komentovat. Redakce Neovlivní.cz ale v minulosti zjistila, že kriminalisté považují podezření z daňových úniků za velmi vážné a jsou přesvědčeni, že by za to měla padnout obvinění. „Čekáme jen na stanoviska finančních úřadů,“ uvedli v roce 2020. Nyní se vyjadřovat nechtějí.

Chcete se dozvědět víc?

Předplaťte si tištěný magazín + web Neovlivní za 1990,- Kč / rok a získáte:

  • Unikátní časopis týmu novinářky Sabiny Slonkové (doručujeme 9x ročně)
  • Investigace, analýzy a rozhovory
  • Exkluzivní zjištění ke klíčovým událostem
  • Každodenní přístup k originálnímu obsahu na webu Neovlivní.cz

Již mám předplatné
Přejít nahoru