© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Už v neděli zaplavily zemi oligarchovy billboardy s válečným strašením, Pavlův tým zaostává. V zásadě se zatím jen brání.
Nejhlubší dno. Radikalizace. Lživé strašení a vyvolávání nenávisti.
Takové reakce vyvolala první povolební tiskovka Andreje Babiše ze sobotní odpoledne. A přesně takové reakce vyvolat měla.
Plán Babišova týmu pro druhé kolo prezidentské volby totiž podle zjištění Neovlivní.cz zní: AB musí být vidět, musí být všude a válcovat svého soupeře Petra Pavla. A je úplně jedno, jestli u toho lže. Naopak, u každé takové lži má zaručeno, že díky ní bude opět v médiích.
“Platí pravidlo, že i negativní reklama je reklama. Cíl je dostat šéfa všude a nezáleží na tom, v jakých souvislostech. Šéf má průzkumy, které jasně ukazují, že lidem, na které cílíme, jeho aféry nevadí a naopak je útočení na něj mobilizuje,” prozradil pod příslibem anonymity zdroj obeznámený s fungováním Babišovy kampaně.
I proto podle něj Babiš na tiskové konferenci mluvil o tom, jaké diskreditační kampaně se proti němu údajně chystají. Aby vyvolal dojem oběti.
Strategie oligarchova týmu zatím do puntíku vychází. Média po zbytek soboty, celou neděli i pondělí rozebírala jednu Babišovu lež z povolebního projevu za druhou. Už v neděli se navíc všude objevily komentáře k billboardům, na nichž politik straší válkou. Babišovi lidé je vylepili hned po skončení prvního kola na předem zamluvených plochách. Což znamená, že byli připraveni. Plakáty byly vyrobeny už před prvním kolem.
Petr Pavel ještě v pondělí žádný nový billboard neměl. Jeho strategie po celý víkend i začátek týdne vypadala spíše jako obranná. V podstatě jen reagoval. Na Babišovy lži, na hanlivé výroky odcházejícího prezidenta Miloše Zemana, na dezinformační maily, že zavleče zemi do války. Žádné nové téma ale dosud jeho tým nenastolil.
Teprve v pondělí v poledne se na Pavlových sociálních sítích objevil statement se slovy: “Zeman 2013: Lži o Sudetech. Zeman 2018: Lži o migrantech. Babiš 2023: Lži o zatahování do války. Babiš se bojí, proto vás zneužívá a straší. Pojďme se lžemi proruského světa Babiše a Zemana bojovat šířením pravdy. “
V pondělí odpoledne pak jeho tým oznámil, že v úterý dopoledne Pavel představí svůj další plán. A s Danuší Nerudovou po boku. Záhy pak vyrazí do Ústeckého kraje, kde roky dominuje Andrej Babiš s Okamurou a ještě dříve komunisti.
Pavel navíc bojuje s cejchem, který se mu Babiš hned v sobotu snažil nasadit: je to kandidát vlády, která chce občany ožebračit.
I to je přitom lež, Pavel není nominantem Fialovy vlády. Naopak kabinet svého kandidáta nepostavil a před volbou plošně podpořil demokratické kandidáty Nerudovou, Pavla a Fischera.
A jistý distance od Pavla si právě kvůli Babišově nálepce bude snažit držet i nadále. Byť premiér Petr Fiala po prvním kole uvedl: “Druhé kolo prezidentské volby bude nelehký souboj mezi hodnotami. Populismus, lži a příklon k Rusku proti demokracii, respektu k ústavě a prozápadní orientaci. Já budu podporovat druhé hodnoty, proto vyzývám všechny, aby podpořili Petra Pavla.”
Vláda chce ale stavět podporu hlavně na Fialou zmiňované tezi, že podporuje demokratické hodnoty. “Politici vládní koalice by se měli vyhýbat nějaké masivní přímé podpoře Pavlovi, mluvili jsme o tom. Samozřejmě, že podporujeme Pavla jako demokratického kandidáta, ale cílem je nevystupovat společně s ním, nespojovat jeho kandidaturu s vládou. A to čistě jen v zájmu jeho zvolení,” popsal pro Neovlivní.cz strategii Fialovy vlády jeden z poradců premiéra.
Na okraj obou kampaní je zajímavý ještě jeden fakt: Babišovu strategii a vystupování mají na starost vzdělaní lidé v čele s Markem Prchalem, kteří v minulosti odsuzovali dezinformace a označovali sami sebe za prozápadní demokraty.
Zdroj náhledové foto: Tým Petra Pavla