© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Andrej Babiš a hnutí ANO jedno jest. Neotřesitelná jistota však jako kdyby v kampani před krajskými volbami neplatila. Oligarcha si chtěl vyzkoušet, co se stane, když přestane voliče dráždit a vystrčí před sebe Alenu Schillerovou a Karla Havlíčka. Testoval tak taktiku pro klíčové sněmovní volby v příštím roce.
“Byla to skoro nepostřehnutelná změna. Možná spíš na první pohled pocitová. Oproti předchozím volbám do krajů, sněmovny, ale i červnových eurovoleb bylo ve veřejném prostoru mnohem méně Andreje Babiše,” píše aktuální vydání časopisu Neovlivní.cz. PŘEDPLATNÉ.
Předvolebních rozhovorů dal minimum. Do televizních debat vysílal Karla Havlíčka a Alenu Schillerovou.
Že nejde jen o pocit, potvrzuje i detailnější rešerše předvolebních billboardů a novin hnutí ANO. Od vzniku partaje bylo zcela nemyslitelné, aby AB nebyl na předvolebních plakátech. A to se udrželo až do letošních krajských voleb.
Pamatujete na Babiše v bílé košili, kdy mu na billboardech asistovaly tehdy ještě známé tváře jako herec Martin Stropnický se sloganem Aby se za nás děti nemusely stydět? To byl rok 2013 a první úspěšná kampaň do Poslanecké sněmovny. Od té doby to jelo před každými volbami ve stejných kolejích.
Hlavní tváří je AB, jako doplněk daný kandidát. A hesla typu „Petr má moje číslo.“ „Problémy řešíme hned a přímo.“ Nebo minulé sněmovní volby – to se Babiš nechal vyfotit na billboardy v roláku a hlásal: „Budeme se za vás prát až do roztrhání těla.“
Daná strategie doposud platila i pro krajské volby. Ještě v těch minulých se Babiš usmíval třeba z plakátů vedle Jaroslavy Pokorné Jermanové s výčtem domnělých úspěchů ve Středočeském kraji. A to samé v dalších regionech.
Letos to bylo poprvé jiné. Babiš se účastnil předvolebních výjezdů, na které lákaly plakáty s jeho obličejem. Na billboardech se ale vedle krajských kandidátů smáli Havlíček se Schillerovou. Jako třeba na plakátech středočeského lídra Tomáše Helebranta, s nímž pózoval Karel Havlíček. Stejně tak na jižní Moravě doprovázela lídryni Ivanu Solařovou krajská předsedkyně ANO Alena Schillerová.
Stejný obrázek přináší pohled do předvolebních novin. Jen namátkou: karlovarské noviny ANO zdobí na titulní straně místní kandidátka Andrea Pfeffer Ferklová. Vedle ní nestojí šéf hnutí, ale Jana Mračková Vildumetzová. Babiš nikde. Dokonce o něm není žádná zmínka, žádná fotka ani na vnitřních stranách.
Identické jsou i volební noviny pro Jihomoravský kraj. Na titulce kandidátka Solařová a opět se Schillerovou. Bývalá ministryně je vevnitř hned na několika fotkách. Andrej Babiš chybí.
Neobjevil se ani v takzvané předvolební superdebatě, kterou si v minulosti nenechal ujít.
Tým hnutí ANO si zakládá na tom, že s novináři o zákulisí fungování partaje veřejně nemluví. “Z neoficiálních informací nicméně redakce zjistila, že jistý úkrok Andreje Babiše byl plánovaný,” stojí v časopise Neovlivní.cz.
Upozadění Andreje Babiše v horké fázi kampaně si všimli i oslovení politologové. I on je přesvědčeni, že nešlo o náhodu, ale plán.
Co Andrej Babiš chystá? A vážně by Havlíčkovi přepustil pozici číslo 1? Odpovědi přináší říjnový časopis Neovlivní.cz. PŘEDPLATNÉ.
Zdroj náhledové foto: Hnutí ANO