© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Hodnota rozsáhlého komplexu v centru hlavního města dosahuje podle odhadů dvou miliard korun.
Manažeři České pošty v rámci finančních úspor oprášili nápad na prodej budovy v Jindřišské ulici, známé jako hlavní pošta. Hodnota budovy podle odhadů dosahuje dvou miliard korun.
“Řešilo se to na dozorčí radě. Ta cifra dvě miliardy nám tam byla prezentována,” cituje dubnový časopis Neovlivní.cz jednoho z členů dozorčí rady společnosti.
Státní pošta pak oficiálně na dotaz redakce potvrdila, že prodej je ve hře. Finální verdikt ale nepadl. “O osudu budovy České pošty v Jindřišské ulici prozatím nebylo rozhodnuto a o situaci aktuálně probíhají jednání,” uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.
Pošta sídlí v Jindřišské ulici, co svět světem stojí. Přesněji od roku 1873, kdy byla dokončena základní stavba. Nejprve se do rozsáhlé novorenesanční budovy nastěhovali pošťáci pro Prahu 1, časem se pro ni vžilo označení hlavní pošta. Ve čtyřpatrovém ikonickém domě s uměleckou výzdobou a jedním z největších dvorů v lokalitě sídlí také vedení státního podniku.
Podle zjištění Neovlivní.cz o budovu projevilo zájem hlavní město, které by tam nastěhovalo své úředníky ze Škodova paláce. Ve hře je pak ještě zájemce z Rakouska.
Část lidí z dozorčí rady přitom podle informací redakce prodej rozporovalo. “Proč to prodávat? Sice získáte jednorázovou vysokou finanční injekci, ale pokud třeba Praha má skutečně o prostory zájem, proč jí je nepronajmout? Notabene, když celé jedno patro budovy je prázdné,” uvedl již citovaný člen dozorčí rady.
Prodejem lukrativního komplexu by pošta zalepila část děr v kolabujícím státním podniku. “Jestli něco neuděláme, na konci roku může Česká pošta skončit v insolvenci,” přiznal v březnu Vít Rakušan (STAN), pod jehož resort vnitra státní pošta spadá.
Česká pošta ale není jen sídlo v Jindřišské, poštovní doručovatelky, fronty u přepážek a přepravované balíky. Firma díky svému miliardovému majetku patří roky mezi strategické společnosti, v nichž politici bojují o vliv, dosazují své věrné a čas od času se v nich při zakázkách vyjde vstříc někomu z VIP partnerů, jak později doložíme.
To, že státní pošta je „lukrativní zboží“ a je trvale ve sféře zájmů nejrůznějších lobbistů, dokazuje například schůzka bývalého ředitele pošty Romana Knapa s Krejčířovým poskokem Michalem Redlem. Když měl ředitel státního podniku pro Seznam Zprávy vysvětlit, co po něm Redl krátce po minulých volbách chtěl, bezděky prohlásil: „Šlo o typ schůzky, kde se zjišťuje, jak se přenastavují špagáty moci a vlivu.“
Kdo z politiků má své zájmy na poště? A proč nechali státní podnik málem zkrachovat? Investigace v dubnovém časopise Neovlivní.cz, který je k mání v sekci PŘEDPLATNÉ.
Zdroj náhledové foto: Alexandros Michailidis / Shutterstock.com