Fronty na řidičáky jsou často zbytečné. Vláda zatajila unijní výjimku

Platnost řidičských průkazů, která vypršela mezi 1. únorem 2020 a 31. srpnem 2020, se automaticky prodloužila o sedm měsíců.

Vláda zkrátila kvůli epidemii covid pracovní dobu státních úřadů a především před dopravními inspektoráty se začaly tvořit hodinové fronty. Mnozí lidé, kteří tam přišli kvůli propadlému řidičskému průkazu, ale stáli ve frontě zbytečně.

Evropská unie totiž už v květnu po první vlně epidemie vydala nařízení, kterým platnost řidičských licencí ve všech unijních zemích prodloužila.

V nařízení výslovně stojí: “Platnost průkazů kvalifikace řidiče uvedených v příloze II směrnice 2003/59/ES, která by jinak uplynula nebo měla jinak uplynout mezi 1. únorem 2020 a 31. srpnem 2020, se považuje za prodlouženou o dobu sedmi měsíců od data uplynutí úřední platnosti uvedeného v každém takovém průkazu.”

Celé znění nařízení najdete ZDE.


Fronta před dopravním inspektorátem v Praze. Foto: Renáta Zajíčková

Ministerstvo dopravy, které řídí vicepremiér Karel Havlíček, ovšem v tiskové zprávě z tohoto úterý tuto výjimku zatajilo. Ve zprávě pouze píše, že se resorty dopravy a vnitra dohodly na toleranci neplatných dokladů. O unijní výjimce, která se vztahuje na doklady propadlé už v únoru, ani slovo. Tiskovou zprávou přitom resort reagoval právě na fronty na úřadech.

Kdyby o unijní výjimce ministerstvo informovalo souběžně s oznámením o zkrácení pracovní doby dopravních inspektorátů, řada lidí by si vůbec do front na výměnu řidičáku nemusela stoupnout.

Ministerstvo dopravy přitom o unijním nařízení dobře ví. Zmiňuje jej totiž například v této své zprávě z letošního června. “V ČR již platí toleranční období 6 až 7 měsíců (dle typu) na některé propadlé doklady,” píše ministerstvo.

“Kladné body” zapomínají Babišovi ministři připsat Evropské unii opakovaně. Mají například problém veřejně přiznat, když na některé ze staveb, kterými se chlubí, přispívá právě EU. Po Negrelliho viaduktu v Praze a pomoci v covid programech to byl naposledy v září obchvat Chýnova.


ČTĚTE TAKÉ – Ministři zamlčují, že na stavby, kterými se chlubí, přispívá EU


“25 let čekal Chýnov na obchvat. 15 tisíc aut, projíždějících komplikovaně denně centrem, bude za 20 měsíců minulostí. Právě jsme zahájili stavbu, která hlavní trasu mezi Táborem a Humpolcem odkloní na 3,5 km dlouhý úsek kolem obce,” pochlubil se na Twitteru ministr průmyslu a obchodu a také dopravy Karel Havlíček.

Zapomněl ovšem dodat, že významnou částkou na stavbu přispěla Evropská unie. A to rovnými 300 miliony.

Na pravou míru to museli uvádět zaměstnanci českého zastoupení EU. “Téměř 300 milionů korun z celkových nákladů 416 milionů je schválený příspěvek z fondů EU. Původně se počítalo se zahájením stavby v květnu 2019,” podotkli ke stavbě.

Zdroj náhledové foto: Shutterstock.com

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email