Hrad a Číňani sahají po Soukupově Médee. Vyjde jim to?

Jaromír Soukup má šanci na poslední chvíli ustát tlak věřitelů. Soukup musí do pátku splatit 460 milionů a podle zjištění Neovlivní.cz má na stole nabídku, která s ohledem na situaci patří do kategorie “takové se neodmítají”. Pokud na ni podnikatel kývne, vyřeší své finanční těžkosti. Současně ale přijde o klíčovou část své podnikatelské struktury, mediální agenturu Médea. Její přechod do rukou nového majitele by se výrazně odrazil na mapě vlivu tuzemského mediálního trhu.

Nabídka pro Jaromíra Soukupa pochází podle dvou na sobě nezávislých zdrojů od prezidentova nejbližšího poradce Martina Nejedlého, finance má poskytnout čínská státní společnost CITIC, která je v Soukupových firmách aktivní už nyní a už do nich nalila stovky milionů. Nabídka zní: zaplatíme dluhy, budeme financovat pořady na TV Barrandov, ale kompletně převezeme klíčovou firmu Médea.

Zákulisí boje o mediální dům Jaromíra Soukupa popisujeme v únorovém časopise Neovlivní.cz, který je právě v tiskárně. Předplatit si jej můžete na adrese neovlivni.cz/predplatne

Jde o tu samou nabídku, kterou Soukup dostal ze strany Nejedlého už několikrát, naposledy to bylo před Vánoci. A zatím vždy ji odmítl.

“Tentokrát poprvé řekl, že na to přistoupí. Ale s ohledem na průběh dosavadního vyjednávání bych to měl za uzavřené až ve chvíli, kdy to skutečně podepíše. To se ještě nestalo,” uvedl jeden z výše zmiňovaných zdrojů.

Soukupův mediální dům se potýká s vážnými těžkostmi už přes rok. Nepodařilo se mu vyztužit zejména televizi Barrandov, která podle insiderů každý den prodělává milion korun. To, co jej drželo nad vodou, doposud byla jen společnost Médea s tržbami kolem tří miliard korun.

Skrze tuto společnost nakupují reklamu v televizích, novinách a časopisech největší a nejbohatší firmy v Česku. Firma je pro Soukupa klíčová. Když o ni přijde, přijde i o podstatnou část svého vlivu.

“Vliv Médey totiž zdaleka nespočívá jen v jejím ekonomickém výkonu, ale zejména ve vztazích s klienty i ostatními médii…Díky velkému objemu inzerce byla (firma) schopna roky nabízet klientům nejlepší cenu. Respektive část peněz inzerentům posílat zpět ve formě takzvaných „vratek“. Díky tomu je Médea pro mnohé zadavatele i média důležitý partner a Jaromír Soukup muž s obrovským mediálním vlivem,” popsal fungování Médey loni časopis Forbes.

Zákulisí boje o mediální dům Jaromíra Soukupa a televizi Barrandov a její dopady na tuzemský mediální trh popisujeme v únorovém časopise Neovlivní.cz, který je právě v tiskárně. Předplatit si jej můžete tady: