© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Jejich tváře ani jména neznáte, zpravidla nejsou těmi, jimž ve volební místnosti odevzdáte hlas. Přesto na nich do značné míry podpora stran stojí – a s nimi padá. Řeč je o politických marketérech, volebních manažerech, kreativcích, kteří se mají postarat o to, aby preference těch, kdo si je najal, stoupaly. Redakce dění ve stranických kuchyních pravidelně monitoruje, nyní odemykáme zprávu o stavu politického zákulisí, která vyšla v tištěném magazínu Neovlivní.cz ».
KSČM
Komunistická strana tradičně o přípravě své kampaně příliš neinformuje a většinu jí chystá vlastními silami, nebo ve spolupráci se spřátelenými Haló novinami a jejich šéfredaktorem Petrem Kojzarem. Vedení volební kampaně má na starosti dlouholetý poslanec Jiří Dolejš, který má tuto agendu na starosti jako místopředseda partaje.
Na strategii strany mívala v minulosti vliv mimo jiné lobbistka Jana Mrencová a její agentura Profit, straně pomáhala hlavně s komunikací. Poté, co vyšlo najevo, že Mrencová pracovala pod cizí identitou pro Jihomoravský kraj a tehdejšího hejtmana Michala Haška, s ní KSČM postupně přerušila spolupráci.
Oproti jiným stranám se komunisté soustředí hlavně na své poměrně pevné a disciplinované voličské jádro a také na pomoc mnoha straníků.
Piráti
Pirátská strana, která má podle některých předvolebních průzkumů šanci překročit pětiprocentní hranici nutnou pro vstup do sněmovny, si na přípravu voleb najala marketéra, reklamního experta Jakuba Horáka. Ten už v minulosti stihl pracovat pro ODS i ČSSD. Přípravu na angažmá u Pirátů vzal Horák podle všeho vážně, podle fotografií zveřejněných na jeho facebookovém profilu se totiž nedávno vrátil z cesty po Islandu. Tam loni na podzim pirátská strana vyhrála parlamentní volby.
SPD
Šanci na opětovný vstup do Poslanecké sněmovny má ale také poslanec Tomio Okamura a jeho Strana přímé demokracie. Té s kampaní pomáhají externisté, jejich jména SPD tají.
Oproti ostatním hraje u SPD zásadní úlohu komunikace na internetu a soustředění se na tzv. trolling, tedy ovlivňování internetových diskusí a debat na sociálních sítích.
Silnou roli v kampani má i „fanouškovská svépomoc“ neboli mobilizace sympatizantů. Ti v minulých volbách na výzvu Tomia Okamury tiskli na domácích tiskárnách letáky a sami je pak i roznášeli.
Článek je součástí projektu, v němž redakce Neovlivní.cz mapuje zákulisí nadcházejících sněmovních voleb. Partnerem projektu je Nadační fond nezávislé žurnalistiky. O spolupráci si více můžete přečíst zde ». |