Marketing kvůli EET: Babiš chystá loterii a kampaň za 28 milionů

Byznys kolem zavádění elektronické evidence tržeb je v plném proudu. Na internetu najdete desítky firem, které za tisíce korun nabízejí podnikatelům školení. Utrácet se chystá také stát: Ministerstvo financí připravuje mediální kampaň za 28 milionů korun. A účtenkovou loterii.

Ministerstvo financí odstartuje už v červnu osvětovou kampaň, v níž bude lidem vysvětlovat, proč stát zavádí elektronickou evidenci tržeb a jaké jsou její výhody. Zástupci Babišova úřadu to oznámili v úterý na tiskové konferenci s tím, že kampaň bude přes léto lehce utlumena, od září pak zesílí a potrvá do listopadu. Přítomna bude v tisku, televizi, rádiu a pojede i online (mimochodem, všechny zmíněné formáty má i Babišův vydavatelský dům Mafra).

K EET:

» Systém pro EET dodá IBM. Bez soutěže. Babišovi pomohla Šlechtová
» Tajnosti kolem zakázek pro EET pokračují
» Po 4 měsících vydoloval ze státu dokumenty k EET. Ještě jsem neskončil, říká
» Žalobce: Odložení kauzy EET ze strany policie přezkoumáme
» Vláda protlačila zákon o EET. Jak ochrání data, neví
» Registrů přibývá, stát přenáší riziko na občany. Postihy úředníků neřeší
» Dokument: Co se píše v trestním oznámení na EET

Generální finanční ředitelství už pro potřeby kampaně zadalo dvě zakázky. Kreativní řešení bude mít na starosti agentura McCann Erickson Prague s cenou 2,95 milionu korun. Druhou zakázku za 25,3 milionu korun na nákup mediálního prostoru vyhrála díky nižší ceně mediální agentura PHD.

“Tyto dvě zakázky, pokud by byly spojeny v jednu, by zúžily počet potenciálních dodavatelů,” citovala Česká televize šéfa Finanční správy Martina Janečka.

EET se bude v první fázi spouštět 1. prosince, elektronické účtenky budou muset začít povinně vydávat hotely a restaurace. Další firmy se budou postupně zapojovat tak, aby od března 2017 byli v systému všechny maloobchodníci i velkoobchodníci.

Ministr financí Andrej Babiš, který s prosazením EET spojil svou politickou kariéru, pak potvrdil, že hodlá jako marketingový nástroj využít účtenkové loterie. Jejím smyslem je přimět zákazníky, aby si od obchodníků brali doklady a ty potom pošlou státu ke slosování. Zatím není jasné, zda se bude “hrát” o peníze či věcné dary.

“Účtenkovou loterii bychom chtěli zavést příští rok. Lidi o to mají zájem a myslím si, že to může mít úspěch,” uvedl Babiš (ANO).

Bližší informace zatím úřad neposkytl.”Hodnotíme parametry pro přijetí herního plánu a plánujeme, že bychom ji spustili k 1. březnu 2017, tedy se spuštěním druhé fáze elektronické evidence tržeb,” citoval server iHned náměstkyně Alenu Schillerovou.