Ministerstvo kultury zaplatilo miliony, netuší, co za ně získalo

Firmy napojené na podnikatele Jana Fulína dosáhly v minulosti na velmi pohodlný byznys za peníze ministerstva kultury. Jak zjistilo Centrum nezávislé investigace (CNI), státní úřad ani neví, za co miliony zaplatil a o objednaný obsah se nezajímá.

Jméno Jana Fulína je spojeno s řadou firem. Je vlastníkem výzkumné agentury SANEP. A s ním spojená firma Eurovize v minulosti organizovala veřejnou soutěž o zakázku na výrobu seriálu o Evropské unii. Šlo o dotační titul EU, na který ministerstvo kultury uvolnilo v roce 1997 z eurodotací 15 milionů korun. Jak napsala CNI », v soutěži zvítězila další společnost vlastněná Janem Fulínem – Astro Capital.

Čtěte také: 

» Hewlett-Packard sbíral zakázky u VZP, manažery pojiš´tovny vozil do Alp
» Právní bitva o Metrostav je na spadnutí, policie posílá spis žalobci
» Babišův Agrotec byl kolečkem ve stroji na vyvádění peněz, tvrdí policie

“Záhy po zadání zakázky na vytvoření seriálu se v orgánech vítězné firmy Astro Capital začaly objevovat členové vedení Eurovize a naopak do její správní rady zamířil manažer Astro Capital Radomír Pekárek. Od roku 2014 předsedá dozorčí radě této společnosti sám Jan Fulín. Obě společnosti ostatně používají na webu jako oficiální kontakt stejné telefonní číslo,” píše se ve zprávě Centra nezávislé investigace.

Novináři se zajímali o to, jak seriál naplánovaný na 67 dílů dopadl a kdo jej odvysílal. Ministerstvo kultury to nezajímalo; seriálem nedisponuje a neví, co se s ním stalo.

Firma Astro Capital odpověděla, že vysílání bylo smluvně zajištěno v televizi 24cz. “Háček je v tom, že televize 24cz (patřící opět Janu Fulínovi) ale skončila provoz už v srpnu 2007, tedy pět měsíců před tím, než byla zakázka na výrobu filmů vůbec vypsána,” píše CNI.

Podobně to dopadlo, když žurnalisté prověřovali jinou zakázku, kterou od ministerstva kultury Fulínova Eurovize získala v roce 2006. Tehdy šlo o 1,7 milionu na webovou prezentaci “Panorama českých památek Unesco”.

IT společnosti, které CNI oslovilo, vyčíslily potřebnou práci na stránkách maximálně na 300 tisíc korun. Jde o statické stránky naplněné vykopírovanými texty odjinud. “Ministerstvo kultury tento web nevyužívá; proto nebude hodnotit jeho kvalitu,” komentovala web pro CNI mluvčí resortu Simona Cigánková.

Pozn. red.: Původně byla součástí textu také informace CNI, že Jan Fulín spoluvlastní i Parlamentní listy. Tuto informaci chybně uvedlo Centrum nezávislé investigace, které ji posléze ze své zprávy vyjmulo.

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít