© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Resort životního prostředí posílá osm milionů korun spolku poradce Petra Hladíka na roadshow a další veřejné akce, na kterých se před volbami prezentuje sám ministr, píše aktuální vydání časopisu Neovlivní.cz.
Stará pravda říká, že stranám, které jsou zrovna u moci, se lépe a levněji dělá předvolební kampaň. Na rozdíl od opozice mohou k uplácení či vábení voličů využít peníze, které jsou státní. Stačí vymyslet projekt, který vypadá, nebo i je prospěšný pro společnost, a rozjet ho právě v kampani.
Přesně to nyní dělá lidovecký ministr životního prostředí Petr Hladík. Státní fond životního prostředí ČR, který spadá pod jeho úřad, podepsal loni v prosinci smlouvu se Svazem moderní energetiky na sérii veřejných konferencí a talkshow.
Jejich součástí je výslovně uvedená účast ministra. A, jak dokazují fotografie z již proběhlých únorových akcí, Petr Hladík na ně skutečně dorazil. Svaz přitom reprezentuje přímo Hladíkův poradce Martin Sedlák. Hladíkův resort jeho spolku podle registru smluv posílá osm milionů korun.
Ministr Petr Hladík v tom žádný střet zájmů nevidí a odmítá, že by šlo o jeho privátní kampaň.
„Jako ministr životního prostředí, pod něhož spadají úspory energií a modernizace energetiky, nevidím důvod, proč bych se těchto akcí neměl účastnit,“ tvrdí.
A dále: „Projekt dává prostor vysvětlovat a diskutovat témata modernizace energetiky a průmyslu, ale také téma finančních úspor pro obyvatele. Starostové, místní podnikatelé i občané se mohou ptát na konkrétní dotazy v oblasti úspor energií nebo Modernizačního fondu. Jedná se i o důležitou zpětnou vazbu pro nastavení dotačních titulů.“
A co přesně stát za vynaložených osm milionů dostane?
Zde nejprve marketingové fráze ze smlouvy, kterou Hladíkův fond životního prostředí se spolkem svého poradce uzavřel: „Projekt Pro moderní Česko – Setkání plná energie představuje unikátní regionální roadshow, jejímž cílem je informovat a vzdělávat cílové skupiny (širokou veřejnost, mládež, municipality, zemědělce a podnikatele) v oblasti energetické transformace a úsporných renovací, komunikovat téma energetických úspor na regionální úrovni a podpořit komunikaci strategie renovační vlny a energetických řešení pro nízkopříjmové skupiny obyvatel. Projekt obsahuje kombinaci regionálních akcí (talk show, konference, semináře, diskuse) a mediálních aktiv v každém regionu.“
Co se na akcích odehrává? Jakou roli v tom hraje ministrův poradce? A je Hladík jediný politik, který v kampani využil veřejné peníze? Detaily přináší časopis Neovlivní.cz. PŘEDPLATNÉ.