© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Měl to být jeden z klíčových projektů, kterým chtěla letos Praha dostát pověsti chytrého města. Místo toho město sklízí za aplikaci Moje Praha, která je pro Android a iOS ke stažení zdarma, hlavně kritiku. Měsíčně za ni přitom město platí sto tisíc korun.
“Před jedenácti hodinami reklama na FB na “novou” appku, která vůbec nefunguje. To se trochu nepovedlo…Nová verze je zcela nepoužitelná, po spuštění se objeví “stahuji novinky” a dál už nic. Asi po patnácti minutách jsem aplikaci shodil a odinstaloval. To se tedy magistrát opět předvedl, kdyby se raději věnovali něčemu užitečnému pro občany…Aplikace je nestabilní, divně se chová, neobsahuje relevantní informace – viz zóny Praha 7 jsou kde? Seznam volebních místností v době voleb je kde?.”
To je část reakcí rozzlobených uživatelů, kteří si chtěli stáhnout aplikaci Moje Praha. Město ji s velkou slávou zprovoznilo zkraje letošního roku.
“Jsem velmi ráda, že hlavní město konečně nabízí moderní a informačně nabitou službu pro každodenní život v metropoli. Pražané budou mít ve svém mobilu řadu praktických informací. Využijí je třeba při plánování cesty autem do centra nebo při zaparkování a vyřízení platby za parkovné. Další navigační služby mohou být užitečné při cestě na úřad nebo při procházkách Prahou. Výsledky se zobrazí na základě polohové služby, což je rychlejší než jakýkoliv internetový vyhledávač,” prohlásila při spuštění aplikace primátorka Krnáčová.
Jenže záhy nastaly problémy. Lidé se nemohli přihlásit, aplikace se načítala příliš dlouho a řadě uživatelů následně spadla.
Společnost Operátor ICT, které Praha agendu Smart City svěřila, si zjevně byla možných chyb vědoma už při spuštění. Jak totiž prohlásil projektový manažer ze společnosti Operátor ICT Jan Kolář: “V současné době spouštíme první pilotní verzi aplikace, kterou budeme kontinuálně po dobu minimálně dvou let vylepšovat.”
Společnost Operátor ICT následně provedla několik aktualizací. Situace se sice zlepšila, ale případy, kdy se aplikaci nepodařilo načíst, stále existují. Redakce Neovlivní.cz to ověřila v několika pokusech, v rozpětí několika dnů a na různých telefonních přístrojích.
Operátor ICT nicméně slibuje, že se situace zlepší. Nová aplikace nahradila původní, zastaralou verzi. “Cílem mobilní aplikace Moje Praha je usnadnit všem občanům orientaci v městském prostoru. Aplikaci jsme vyvíjeli tak, aby vám nabídla co nejvíc relevantních a aktuálních informací, které vám maximálně usnadní život v Praze. Proto vám aplikace nabízí zásadní informace z veřejného prostoru, parkovací zóny a možnost placení parkování, dopravní informace, kulturní aktuality, ale samozřejmě i kontakty a otevírací doby na úřady a další praktické informace,” oznámila při oficiálním představení aplikace firma Operátor ICT.
Článek je součástí projektu, který podpořil Nadační fond nezávislé žurnalistiky. |