© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Tuzemským televizím vyrůstá konkurence. Hned několik politiků se rozhodlo sdělovat své myšlenky přes televizní kameru prostřednictvím vlastních “stanic”. Miloš Zeman je hlavní a jedinou hvězdou facebookové OVTV (Ovčáčkova televize), Andrej Babiš začal na stránkách hnutí a na kanále YouTube vysílat “Babišovu kavárnu”, lidovecký šéf Pavel Bělobrádek zareagoval “Pavlovou cukrárnou”.
Zdeněk Škromach si právem může začít říkat “průkopník”. Jeho legendární Hovory od bazénku, při kterých se politik usazený na zahradě u nafukovacího bazénu natáčel na kameru a glosoval tu politiku, tu ponožky v sandálech, nebo se podivoval nad tím, že v Austrálii bude v zimě teplo, mají pokračovatele.
Tři roky od první bazénkové klapky totiž s vlastním videopořadem přispěchalo hned několik špiček tuzemské politiky.
Nejprve rukavici zvedli na Hradě. Mluvčí Jiří Ovčáček, který pravidelně zaplavuje sociální sítě snímky a videozáznamy z prezidentových spanilých jízd do krajů, avizoval vznik “OVTV”. Jde o zjevnou narážku na privátní internetové vysílání vydavatelského domu Economia (DVTV = Drtinová, Veselovský televize), v tomto případě znamená zkratka Ovčáčkova televize – tedy nikoli Ovarova, jak upřesnil deník Blesk.
Bulvárnímu Blesku, kam si chodí Miloš Zeman pravidelně zabesedovat, se Jiří Ovčáček svěřil, že připravuje logo televize, jejímž posláním je zobrazovat nezkresleně prezidentovy cesty. Standardní média je totiž podle něj zkreslují či dokonce ignorují! Pracovní logo, které už do Blesku “uniklo”, je černobílé, v úvodním písmenu O je stylizovaná ovčí hlava.
V pondělí pak ze svého vlastního pořadu promluvil vicepremiér a šéf hnutí ANO Andrej Babiš.
“Dobrý den, tohle je nový pořad Babišova kavárna,” říká v úvodu průvodkyně pořadem, bývalá hlasatelka zpráv na Nově Pavla Charvátová. “Andreji Babišovi chodí desítky, stovky emailů, dotazů, komentářů – na Facebook, na YouTube, na Twitter, na jeho mail, na novou stránku ‘Chceme lepší Česko’. A tak vznikl nápad na tento pořad. Čas od času se s Andrej Babišem potkáme a já vaše dotazy budu pokládat. On na ně bude odpovídat a tím se jeho odpovědi dostanou k větší části lidí. Takže první téma: zdravotnictví.”
Server Aktuálně.cz napsal, že pořad připravuje společnost Positiv, která už dříve vysílala streamy z konferencí hnutí. Pořad se odehrává skutečně v “Babišově” kavárně, kterou loni otevřel v centrále ANO v Praze na Chodově a kde s oblibou novinářům ukazuje například obraz s Brigitte Bardotovou.
• Čtěte také: Tandem Babiš-Zeman našel společnou řeč, zestátnění ČT »
Druhý díl seriálu hodlá ANO zveřejnit s odstupem pár týdnů. Soudě podle prvního dílu, jde o “agitku”, předvolební klip, ve kterém Andrej Babiš zdůrazňuje, jak mu záleží na blahu zdravotnického personálu a jak špatně jeho vládní kolega Svatopluk Němeček, ministr zdravotnictví za ČSSD, tuto oblast spravuje. Viz například jedna z replik na zvídavou otázku Charvátové: “A já říkám, dejte už konečně peníze lidem, nenakupujte netransparentně přístroje a pomůcky!”
Večer na Babišovu kavárnu zareagoval šéf lidovců Pavel Bělobrádek. Otevřel “Pavlovu cukrárnu”, v níž si z kašírovaných dotazů a uvědomělých odpovědí z Babišovy kavárny dělá nepokrytou legraci. Po vzoru České sody tu nad demižonem a věnečky s vážnou tváří tvrdí, že úlohou tradičních politických stran je vymýšlet koaliční podrazy a ve zbytku času se připravovat na to, kde komu zalhat.
Co do počtu shlédnutí, Češi rádi mlsají. Cukrárna zatím (úterý, 16:00) kavárnu poráží asi o dva tisíce diváků.