Problém v očkování: dvojí registrace a na vakcínu si zase počkáte

Senioři, kteří se registrovali k praktikovi i do systému současně, mají smůlu.

Do nepříjemné situace se dostali lidé, kteří se nahlásili do registru na očkování a současně také ke svému praktickému lékaři. Nikdo je neupozornil, že dvojí registrace fakticky znamená, že si na vakcínu budou muset zase počkat.

Na postup státu upozornil redakci Neovlivní.cz Martin M., který zajišťoval očkování pro své osmdesátileté rodiče. A podle informací z ministerstva jeho případ není ojedinělý.


Ilustrace: Shutterstock

“Našim rodičům je téměř 80 let. Od začátku s nimi dodržujeme vše, co je třeba. Nemají již dlouho šanci se vidět s vnoučaty, nemohou mezi lidi, nakupujeme jim a jinak se o ně staráme, seč to jde. Hned 1. března jsme je přihlásili do registru na očkování. Současně se přihlásili u své praktické lékařky. V té době nebyla žádná informace, že by s tím měl být problém,” uvádí Martin M.

Lékařka obratem rodičům přidělila termín 11. 3. Jenže vzápětí z ordinace volali zpátky, že objevili jejich záznam i v registru ministerstva zdravotnictví, a tudíž jim nemohou vakcínu podat.

“Okamžitě jsem volal na ministerstvo. Řekli, že to vědí, ale že zrušení v jejich systému bude trvat minimálně do zítřka a nejsou schopni mi zaručit, že vůbec nějakou vakcínu rodiče dostanou. Volal jsem zpět praktické lékařce. Ta mezitím pochopitelně vakcínu pro naše rodiče odrezervovala, protože jí systém neumožnil naše rodiče přihlásit a měla obavu, aby vakcína neprošla. Takže po chvíli naděje, že se rodiče budou moct zase nadechnout a alespoň trochu normálně žít, opět temno. A tentokrát bez vyhlídek. Asi si si lze představit, co to s nimi a ostatně i s námi udělalo,” uvedl Martin M.

Martin M. přitom upozorňuje, že v době registrace nenašli jediné varování, že by s dvojím zápisem mohl být nějaký problém.

“Ze všech prohlášení jsme nebyli schopni zaznamenat, že by byl problém s dvojí registrací. A nemyslím, že jsme úplně negramotní. Nenapadlo by nás, že to nikdo neřešil. Dokonce to spíše vypadalo, že se to tak dělat má. Ale on to opravdu nikdo neřešil, prostě je to nenapadlo. Dnes už tam lze nalézt, že by se měl člověk registrovat jen u jednoho, ale jsem přesvědčen, že na začátku to tam nebylo. Bylo to patrné i z reakce MZ, když jsem tam volal, že asi nejsem první. Navíc sestřička u praktické lékařky mi řekla, že celý den neřeší nic jiného, než tyto případy.” dodal Martin M.

Ministerstvo zdravotnictví potvrdilo, že o problému ví. Lidem ale vzkazuje, ať si to vyřeší sami na informační lince. Na té lince, kam Martin M. hned volal a kde mu nepomohli.

“Jak uvádíme na webu ministerstva zdravotnictví, v souvislosti se zapojením praktických lékařů prosíme zájemce o očkování, aby nerušili registrace a rezervace termínů na očkovacích místech. Očkovací látky jsou distribuované právě na základě provedených registrací a rezervací, může tak dojít k jejich nespotřebování a znehodnocení. Změnu termínu či jakékoliv další změny je možné provést na informační lince 1221, která je k dispozici každý den od 8 do 19 hodin,” uvedla v zaslaném stanovisku ministerstva jeho mluvčí Barbora Peterová.

Zdroj náhledové foto: Shutterstock.com

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email