Prodavači politických koblih a sloganů

Už za půl roku vypuknou v Česku klíčové sněmovní volby. Klání, ve kterém Andrej Babiš a jeho hnutí ANO hrají o to jediné, co je pro ně přijatelné – tedy o vítězství. I opozice se ale připravuje na zásadní bitvu, urputně touží Babiše porazit. Kdo v politickém zákulisí vyšívá na sloganech a metodách, jak voliče přetáhnout na svou stranu?

Je to kampaň, říkával ještě v předkrizových dobách Andrej Babiš na jakoukoli kritiku, které čelil. Je to kampaň, lze zopakovat i teď, v době pandemické krize. Protože volby se blíží a strany už začaly s dělostřeleckou přípravou. Zatímco ty opoziční už podle zjištění Neovlivní.cz pilují taktiku i program, vládní strany se soustředí zejména na aktuální krizovou komunikaci. Jejich marketingové i mediální týmy zcela vyčerpává pandemie a aktuální hrozba kolapsu zdravotnictví.


Ilustrace: Shutterstock/Neo

Všem stranám pak přípravu kampaně komplikuje nejasný výhled do budoucna. Není totiž jasné, jak se bude nákaza dál vyvíjet a v jaké formě vůbec bude moci kampaň proběhnout. Mnohé strany proto připravují hned několik verzí současně.

A jiná bude ještě další věc: Mezi opozičními stranami vznikly dva silné volební bloky – koalice Pirátů a STAN a koalice SPOLU složená z ODS, KDU-ČSL a TOP 09. Lídři obou bloků, Ivan Bartoš i Petr Fiala, přitom ve volbách míří na nejvyšší, tedy premiérský post. Poslední předvolební průzkum jim ukázal, že šanci mají, přesněji Ivan Bartoš. Jeho blok Pirátů a Starostů totiž v preferencích poprvé přeskočil dosud neohrozitelné ANO.

Nutno připomenout, že ani volební vítězství neznamená pro Bartoše, případně pro Fialu automatickou vstupenku do Strakovy akademie. Do hry totiž vstupuje vrchní politický obchodník a pragmatik Miloš Zeman, který už nabídl pomoc Andreji Babišovi. Prezident řekl, že sestavením vlády pověří předsedu nejsilnější strany, nikoliv koalice. Platnost tohoto slibu se ukáže až po samotných volbách.

Chcete se dozvědět víc?

Předplaťte si tištěný magazín + web Neovlivní za 1990,- Kč / rok a získáte:

  • Unikátní časopis týmu novinářky Sabiny Slonkové (doručujeme 9x ročně)
  • Investigace, analýzy a rozhovory
  • Exkluzivní zjištění ke klíčovým událostem
  • Každodenní přístup k originálnímu obsahu na webu Neovlivní.cz

Již mám předplatné
Přejít nahoru