© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Nikdo je volit nebude. Za pět měsíců, během krajských voleb, nedostanou jediný preferenční hlas. Přitom jsou těmi, kdo do značné míry ovlivní, zda to na podzim hodíte “tomu, koho tady má Babiš”, nebo “Haškovi, ČSSD”. Deník Neovlivní.cz v novém seriálu rozkrývá, kdo jsou zákulisní strůjci politických úspěchů a porážek jednotlivých stran. Političtí marketéři.
TOP09: Kampaň v režii pánů Poláčka a Kalouska
Včera strana TOP 09, za kladného přitakávání mnoha “opinion makerů” z tuzemských sociálních sítí, představila Česku svůj první předvolební koncept – tzv. Seznam nesvobody. Soupis 16 zákonů a nařízení (na čelném místě velmi nepopulární kontrolní hlášení DPH či Elektronická evidence tržeb), které opoziční partaj bude chtít zrušit. Protože podle ní omezují svobodu podnikání a života v zemi vůbec.
Seriál o kampaních: |
1. díl: Pohled do neznámé kuchyně ČSSD » |
2. díl: ANO – Když neprodávají ideje, ale markeťáci » |
Bezprostřední pozitivní reakce webových diskutérů znovu potvrdila, v čem vždy byla předvolební síla TOP 09: ke svým kampaním hned od svého startu přistupuje kreativně, komunitně a s jednoduchostí, což jí již několikrát vyneslo úspěch.
Není proto divu, že hlavní mág a stratég všech minulých voleb, Jaroslav Poláček, zůstává pevně na svém místě.
Ačkoliv je mužem stojícím spíš v pozadí strany a mimo světla reflektorů, jeho vliv na kampaně je zcela určující, ostatně patří mezi české špičky v této disciplíně.
Zkušenosti má ještě z KDU-ČSL. Lidovcům totiž v roce 2008 stihl, před svým nástupem do služeb TOP 09, vést jednu kampaň. Pak jej Miroslav Kalousek přetáhl k sobě, do TOP 09.
Hlavní předností Poláčka je, že se nebojí být v kampaních neotřelý, zábavný, dokáže zdatně obrátit nevýhody v plusy.
Jako tomu bylo třeba v případě Karla Schwarzenberga a jeho slabosti usínat na veřejnosti, to Poláček převrátil do úspěšného hesla: Když se kecají blbosti, spím. A umí oslovit mladší generaci voličů.
Mezi jeho klíčové schopnosti ale patří i to, že velmi brzy vytušil, jak cenné je vytvořit komunitu podporovatelů strany. Hned od počátku zapojil do kampaní příznivce a fanoušky, kteří si dobrovolně začali lepit na auta či domy samolepky TOP09.
Ostatně tenhle tah zkusil Poláček už i u Lidovců s kampaní “Ploty”. Tehdy přesvědčoval voliče KDU-ČSL, aby každý, kdo může, pomohl své straně. A to jen tím, že jí půjčí zeď svého domu a vyvěsí na něj plakát.
Ale zpět k TOP09.
Poláček kolem sebe dokázal vytvořit tým mladých a úspěšných kreativců a marketérů. Mezi jeho hlavní spolupracovníky patří ani ne třicetiletý starosta moravských Drnovic Petr Ducháček, kterého do volebního štábu přivedl hned na počátku.
Ducháček má na starosti online komunikaci strany, dokázal zázraky na sociální síti Facebook a po vzoru z týmu amerického prezidenta Baracka Obamy vytvořil unikátní databázi podporovatelů, se kterou TOPka úspěšně pracuje. Jeden z klíčových faktorů úspěchu.
V prezidentské kampani Karla Schwarzenberga – která sice nebyla vítězná, ale vytáhla outsidera volby do finále – Poláček zaangažoval Marka Vocela, Martina Voňku a Davida Gaydečku, kteří dokázali z téměř osmdesátiletého knížete udělat politický idol mladé generace.
Jejich stylizace Schwarzeberga do “Pankáče” zůstane pověstným kouskem českého politického marketingu. Ti nicméně v topkařském zákulisí podzimních voleb budou chybět.
Poláčkův tým má ale vliv výhradně na samotný marketing. Pokud jde o politickou linku, tu v letošní kampani jednoznačně řídí předseda TOPky Miroslav Kalousek, který je šéfem volebního štábu. Ten má uvnitř strany pořád ještě zcela výsadní postavení.
A aniž by to potřeboval, bude mít k ruce ještě svého letitého spojence, velmi schopného zákulisního hráče, generálního sekretáře strany Pavla Severu, který bude mít na starost finance.