Smart City a Ostrava: Přímé platby kartou v MHD

Žádné pilotní solární lavičky, žádné městské firmy náročné na provoz. Ostrava šla na Smart City trochu jinou cestou, než ostatní města, která by chtěla být také chytrá. Nepořizovala drahé studie, ani neplatila analytické společnosti, které by mu s konceptem Smart City pomáhaly.

V Ostravě má agendu Smart City na starost odbor strategického rozvoje. “Především jsme se zaměřili na činnosti vedoucí k lepšímu informování veřejnosti. Například, pokud město stálo před úkolem aktualizace strategického plánu, pořizovalo ho v duchu výše uvedeného principu s maximálním zapojením veřejnosti, kde se nám podařilo zapojit 20 000 obyvatel Ostravy,” odpovídal v rozsáhlém průzkumu Neovlivní.cz vedoucí tohoto odboru Václav Palička.

Jako příklad jednoho z projektů uvádí město projekt Bikesharingu, který město nic nestojí, protože ho pilotně financuje společnost Rekola se svým reklamním partnerem.

“V tuto chvíli v Ostravě je spuštěna služba, která kombinuje žádané vlastnosti tím, že je vytvořen systém virtuálních stanic, kdy uživatelé jsou nuceni kola vracet ve vymezené zóně,” popisuje ředitel Palička a jako další projekt uvádí přímé platby platební kartou v MHD. “Zavedli jsme je jako první město, na rozdíl například i od velkých západoevropských metropolí. Systém nestál nic navíc a dovoluji si tvrdit, že od konkurenčních chytrých řešení typu Open Card naopak šetří významné prostředky města,” dodal Palička, aniž ovšem upřesnil o jak významné úspory jde.

Smysl konceptu Smart City Ostrava definuje tak, že každý projekt je třeba dobře promyslet a efektivně řídit. “Tedy k tomu, aby bylo město “Smart”, musí i chytře hospodařit se zdroji,” uvedl Palička.

Článek je součástí projektu, který podpořil Nadační fond nezávislé žurnalistiky.
Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít