© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Jedna z prestižních částí soukromého byznysu českého premiéra nevyšla. Projekt prémiového řeznictví, kterým holding premiéra Andreje Babiše cílil na movitější klientelu, definitivně skončil. Během léta Agrofert uzavřel i poslední prodejnu, kterou ještě držel na pražských Vinohradech. Předchozí tři už skončily před prázdninami. Projekt byl trvale ztrátový.
Nejdřív v dubnu skončila provozovna v Holešovicích, v květnu ji následovaly obchody na Žižkově a v ulici Na Poříčí. Nakonec v létě zavřela i poslední prodejna Pražského řeznictví na Vinohradech. Z internetu ve stejné době zmizely i webové stránky projektu. Důvodem je nezájem lidí.
Psali jsme: |
![]() |
» Sázka na prémiové řeznictví Agrofertu nevyšla |
» Článek VIII.: MPO mělo dotace Agrofertu zastavit |
» Další miliardový problém pro Agrofert: Veřejné zakázky |
„Projekt nesplnil naše očekávání,“ potvrdil včera pro Neovlivní.cz konec poslední prodejny mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka.
Konceptem provozoven Pražské řeznictví koncern Agrofert cílil na movitější klientelu, která vyžaduje kvalitu. Ceny byly také ve zcela jiné kategorii, než za jaké lze běžné výrobky z holdingu koupit v supermarketech.
Řeznictví nabízelo prémiové zboží z produkce holdingu. Běžný spotřebitel ale na první pohled nezjistil, že nakupuje u Babiše. Nikde na obchodě to napsané nebylo. Jako provozovatel byla uvedena firma PMU, o níž normální člověk neví, že ji stoprocentně vlastní Agrofert.
Právě hospodaření firmy PMU ukazuje, jak se projektu nedařilo. Firma, která ve svých výročních zprávách zdůrazňuje, že funguje bez dotací, se loni propadla do ztráty. Ze zisku 18 milionů v roce 2017 se loni stala pětimilionová ztráta.
Mluvčí Hanzelka nyní tvrdí, že se holding dohodl s „jiným subjektem“, který část projektu převzal. „Projekt Pražského řeznictví jsme poskytli jinému subjektu, který jej částečně dále provozuje,“ uvedl Hanzelka. Ani na upřesňující dotaz ale neuvedl, kdo je oním subjektem.
Hanzelka pouze zdůraznil, že všichni zaměstnanci Pražských řeznictví dostali nabídku na stejnou práci v rámci poboček firmy PMU. Zaměstnanci prémiových řeznictví přitom už zjara tvrdili, že jim byly kvůli neuspokojivým výsledkům i kráceny výplaty. „Provozovna v Holešovicích byla ztrátová měsíčně sto až sto padesát tisíc. Lidi tam prostě nechodili,“ citovali jsme letos v dubnu jednoho ze zaměstnanců.