TOP 10 vlivných v showbyznysu: 9. příčka pro neviditelnou královnu televizní zábavy

Továrna na sny, pozlátko a součást her, které lid potřebuje vedle chleba. To je šoubyznys. Kdo ovšem tu továrnu řídí? O tom, koho bude národ milovat a čí životní příběh bude s napětím sledovat, rozhodují tváře, které diváci a čtenáři bulvárních zpráv často ani neznají. Mediální manažeři, píáristé, celebrity, které ze svého jména vytvořily nezpochybnitelné značky. Deník Neovlivní.cz sestavil žebříček nejvlivnějších lidí v českém šoubyznysu.

Číslo 9: Simona Matásková – Neviditelná královna televizních show

Narozena 18. srpna 1967, kreativní producentka, dramaturgyně a také novinářka.

simona_mataskova_vliv_shoubyznys

„To vůbec ne,“ reagovala Simona Matásková v rozhovoru pro Neovlivní. cz na dotaz, zda by se zařadila mezi nejvlivnější lidi v českém šoubyznysu. „Představa, že si připustím, že mám moc nad nějakými lidmi jen proto, že je můžu někam obsadit – do seriálu nebo do show – je odporná,“ dodala. Jenže – přiznal by se kardinál Richelieu veřejně, že to on, nikoli Ludvík XIII. vládl Francii?

Kreativní producentka, dramaturgyně a také novinářka má v českém šoubyznysovém prostředí pověst toho, kdo na co sáhne, to se promění ve zlato. Stojí za řadou úspěšných projektů napříč televizními stanicemi, které vytvářejí hvězdy. A úspěch umí využít. Jednak jí umožňuje zůstat na volné noze a nesvázat se s žádnou televizí – to zvyšuje její vliv, protože je schopná pracovat pro veřejnoprávní Českou televizi, komerční Novu i Primu, a to i zároveň. A navíc je tvrdou vyjednavačkou, která dokáže svým pořadům zajistit extra podmínky.

Jejím posledním zářezem na pažbě je šou Tvoje tvář má známý hlas, jejíž úspěch předčil i očekávání Novy, která ho vysílala. Tvář naplacato ukázala, jak umí Matásková tvořit hvězdy. Vítězem pořadu se stala do té doby v podstatě neznámá herečka Hana Holišová. Znali ji diváci nekonečného seriálu Ulice, znala ji odborná veřejnost jako držitelku Thálie za roli papežky Jany v muzikálu Papežka, ale na první ligu to ani omylem nestačilo.

„Před Tváří by zpráva o Holišové měla šanci na nějaké zadnější stránce domácích celebrit. Vždy jako výplň, když není nic lepšího. Teď cokoliv o ní rozhodně patří mezi kandidáty na titul,“ popsal zákulisí rozhodování „lesklých“ časopisů zdroj z branže.

O obsazení Tváře přitom rozhodovala právě Matásková. „Je to zkušený praktik. Ví, koho obsadit, že to musí být někdo spjatý s danou televizí, někdo, kdo natáhne – třeba v tomto případě Ivana Chýlková,  nebo Iva Pazderková. A pak má každý formát svá pravidla jako starší soutěžící, mladá nanynka a podobně. Ale kdo konkrétně to bude, si rozhoduje právě ona. A jen kdyby sáhla po někom, kdo by byl vedení televize extrémně proti mysli, přišel by problém,“ potvrzuje vliv Matáskové další zdroj z televizního prostředí.

K tomuto tématu

soubyznys_zabava_svetla
» Jak jsme sestavovali žebříček vlivných v českém šoubyznysu 
» Kdo skončil ve druhé desítce jméno po jménu 
» TOP 10 vlivných v šoubyznysu: 10. místo pro manipulátorku se srdíčkem 

Podobných úspěchů má Matásková na kontě řadu. Stojí za formáty jako Sauna na Primě, StarDance v České televizi, produkuje třeba Ordinaci v Růžové zahradě na Nově. V první řadě reality show Vyvolených zase sáhla po tehdy polozapomenuté, skandály opředené Tereze Pergnerové a zařídila jí comeback. Tehdy se navíc Matáskové povedlo nevídané – VyVolenými porazila ve sledovanosti v té době neporazitelnou Novu, která vysílala obdobný formát: Big Brothera.

Jako Pergnerovou vzkřísila i hvězdu novinářky Barbory Tachecí, když se podílela na vzniku zpravodajské televize Z1.

Ikonickou se pak za osmnáct let jejich společné spolupráce stala late night show Jana Krause, která prošla několika televizemi a aktuálně je na Primě. Stále pod taktovkou Matáskové. I zde je producentka primárně tím, kdo zve hosty – a umí je i odmítnout. „Vždy fungovala jakási domluva, že lidi, kteří usednou na to pekelné kanape, občas dodá televize, kde zrovna Kraus dělá, aby si propagovala své jiné pořady. Když se to ale Matáskové nezdá, klidně je pošle k šípku,“ tvrdí televizní insider.

Ostatně: byla to právě Matásková, kdo si v roce 2011 na Primě vydupal výjimku pro Show Jana Krause. Jako jediný produkt televize smí být umístěn na „partnerském“ kanálu YouTube. Kraus tehdy tvrdil, že si jej vybral pro jeho filosofii svobodného sdílení informací. Pravdou je, že webové stránky Primy tehdy připomínaly horor a měly mizernou návštěvnost. Vysílání na YouTube má kromě významně jiné návštěvnosti ještě jeden bonus – tvůrci mají z partnerské smlouvy podíl na online reklamě.

 

magaziny_neovlivni_predplatne_reklama_velke_pismo