TOP 10 vlivu v zákulisí: číslo 2

Nemají stranické funkce, veřejnost často ani nezná jejich tváře. Přesto jsou jejich role v politice neopominutelné. Ovlivňují mínění těch, kteří rozhodují. Lobbisté, poradci, zákulisní hráči. Deník Neovlivní.cz sestavil žebříček zákulisního vlivu.


ČÍSLO 2: MILOŠ RŮŽIČKA

Index vlivu zákulisních hráčů: Miloš Růžička

Narozen v roce 1973, bývalý novinář, posléze tiskový mluvčí a spolumajitel PR agentury Bison & Rose.

Upřímně: je to unikát. Dlouholetý expert na PR, politický poradce a spolumajitel jedné z nejvlivnějších agentur v zemi Miloš Růžička má už několik měsíců kancelář na ministerstvu vnitra.

Je jedním z nejbližších spolupracovníků ministra Milana Chovance.

“Známe se dlouhá léta a je jedním z mála lidí v politice, k nimž mám osobní přátelský vztah. Je to vůdčí typ, který se dokáže rychle zorientovat, nebojí se rozhodnout a stát si za svým. Takových lidí v Čechách moc není,” vysvětluje Růžička své angažmá u druhého muže ČSSD, který ovládá strategický resort.

Současně zdůrazňuje, že jeho společnost Bison & Rose tím pádem nejde do zakázek spojených s Chovancovým resortem nebo třeba Českou poštou.

Právě spojenectví s Milanem Chovancem přineslo Miloši Růžičkovi v hodnocení Neovlivní.cz podstatnou část bodů v rubrice politické konexe. Zbytek doplnily kontakty napříč politikou, které za dvacetiletou praxi v zákulisí byznysu a politiky nasbíral. Včetně spolupráce s dnešním premiérem Bohuslavem Sobotkou, která v jeho umístění rovněž hraje významnou roli.

Politické konexe mu vynesly celkem 85 procent bodů.

Mimo politiku posiluje Růžičkův vliv dlouholeté sepětí s advokátem Radkem Pokorným, který dokáže komunikovat i s lidmi, s nimiž má on sám vztahy napjaté. Jde například o vicepremiéra Andreje Babiše, pro kterého oba pracovali, ale Růžička mu dnes nemůže přijít na jméno. A je to oboustranné: byl to Babiš, kdo po svém nástupu do čela resortu financí odřízl Růžičkovu agenturu od některých zakázek, na které měl vliv. Jako například ve státní firmě Čepro.

Růžička s Pokorným společně tvoří dvojici se suverénně nejsilnější vazbou do médií, zejména jde o vydavatelský dům Economia Zdeňka Bakaly. Agentura Bison & Rose jeden čas pracovala také pro Českou televizi.

Sám Růžička si na spolupráci s politiky zakládá a zdůrazňuje, že není žádný Šlouf: “S různými politiky pracuji téměř dvacet let a pečlivě si vybírám. Zájem je daleko větší, než moje kapacita. Nejde o lobbing, ani o marketing volebních kampaní. Je to kombinace koučinku, public relations a politického poradenství, jejímž smyslem je pomoci lépe se pohybovat ve veřejném prostoru, omezovat rizika a dosahovat stanovených cílů. V zásadě stále rozvíjím to, co jsem vystudoval. Nevidím smysl v tom, abych rychle získal kontakty a obratem je zpeněžil. To je cesta do pekel.”

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít