Za kulisy: Kritický rok Soukupova impéria. On sám chce dobýt Hrad

Zpráva o plánech mediálního byznysmena Jaromíra Soukupa na vstup do politiky přichází zřejmě v nejtěžším roce, které jeho impérium čeká. Ze zákulisních informací zevnitř Soukupových firem Empresa Media a Médea vyplývá, že především televizi Barrandov letos čeká boj o přežití a plánovaný investor zatím v nedohlednu. Majitel Jaromír Soukup má přitom velkolepé politické plány: podle svých spolupracovníků a přátel zcela vážně mluví o tom, že se chce stát prezidentem.

“Dnešním dnem zakládám politické hnutí List Jaromíra Soukupa, jehož cílem je bránit české národní zájmy před zkorumpovanými politiky a oligarchy.” Těmito slovy Soukup ve středu večer prostřednictvím své televize oznámil svůj úmysl vstoupit do politiky.

Podle svých spolupracovníků a přátel, s nimiž redakce Neovlivní.cz o Soukupových plánech hovořila, má podnikatel v úmyslu stát se prezidentem. “Dospěl do stadia, kdy je přesvědčen, že to je pozice, která by mu slušela,” lakonicky popsal Soukupovy pohnutky jeden z nich.

Soukupovo mediální impérium, které obsahuje kromě televize Barrandov i lifestylové magazíny, mu v politické kampani může významně pomoci. Jenže Jaromír Soukup ve skutečnosti mnoho času nemá. Jeho společnosti totiž nejsou v dobré kondici a podle zdrojů zevnitř skupiny bude letošní rok kritický.

“Před Vánoci řešil vysokou splátku, kterou ještě dal dohromady. Ovšem brzy jej čekají další a je otázka, kde na to sežene peníze. Sledovanost televize šla loni dolů, což odradilo potenciální investory,” uvedl zdroj blízký přímo Jaromírovi Soukupovi.

Soukupovi se zatím nepodařilo finančně vyztužit právě televizi Barrandov, kterou loni postihlo významné propouštění. Vstup investora měl sice rozjednaný na několika frontách, zatím ale bez úspěchu. Vlajková loď jeho impéria Empresa Média je dlouhodobě ve ztrátě. Nad vodu ji – stejně jako televizi – drží klíčová Soukupova firma – Médea, která prodává reklamu. Její tržby se pohybují mezi dvěma a třemi miliardami.

Jak si Soukupovy klíčové firmy přesně vedly v posledních dvou letech, to není veřejně dohledatelné. Poslední výroční zpráva, kterou například Empresa Media zveřejnila, je za rok 2016. V ní stojí, že stejně jako v předchozích dvou letech skončila ve ztrátě. V roce 2016 to bylo 41 milionů.