Já na to tlačím, tvrdil premiér. Ve skutečnosti to byl jen další nesplněný slib lídra hnutí ANO.
„Čau lidi, fakt nesnáším předjíždění kamionů. Borec chce jet o 100 metrů za hodinu rychleji než kamioňák před ním, a tak se tam prostě nacpe. Posouvá se centimetr po centimetru a kilometrová kolona aut za ním to sleduje a skřípe zuby. Případně nadává. Případně otevírá okénko a… víme co. Není to jen šíleně otravné, ale i nebezpečné.“

Dopravní zácpa v Praze, květen 2019. Foto: Shutterstock
Tak pravil Andrej Babiš v listopadu 2019, kdy už byl dva roky premiérem. Současně slíbil, že se zasadí o zákaz předjíždění kamionů na dálnicích.
Dopadlo to ovšem tak, jako u většiny slibů předsedy české vlády. Nestalo se vůbec nic, jak popisujeme v Letním speciálu Neovlivní.cz.
Tiráci mají ve zkušebním provozu zakázáno předjíždět celkem na 145 kilometrech českých dálnic. A to na nejvíce zatížených úsecích dálniční sítě, především v okolí Prahy a Brna. Na jiných místech se zase využívá takzvané proměnné dopravní značení, tedy dopravní značka, která se zapne, když je potřeba.