© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Továrna na sny, pozlátko a součást her, které lid potřebuje vedle chleba. To je showbyznys. Kdo ovšem tu továrnu aktuálně řídí? Tváře, které diváci estrád, návštěvníci divadel či muzikálů a hltači bulvárních zpráv často ani neznají. Mediální manažeři, píáristé, celebrity, které ze svého jména vytvořily nezpochybnitelné značky. Kdo patří mezi deset klíčových hráčů? Deník Neovlivní.cz aktualizoval žebříček nejvlivnějších lidí v českém showbyznysu.
Číslo 6: Milan Fridrich – Zdatný bruslař na tenkém ledě
Narozen 5. srpna 1970, programový ředitel České televize.
„Nárůst sledovanosti je jen bonus k úkolům, které plníme. Je to jeden z faktorů, který sledujeme, ale důležitá je především kvalita,“ uvedl v rozhovoru s mediálním publicistou Janem Potůčkem programový ředitel Milan Fridrich. Ale mohl by to být jakýkoli rozhovor z posledních pěti let. Fridrich nikdy neopomene zdůraznit, jak silná je České televize, ale vlastně jde spíš o tu kvalitu, že ano. Mimochodem – ČT jako skupina má bezmála třetinový podíl sledovanosti, samotný hlavní kanál pak soustavně poráží hlavní stanici Primy se šestnáctiprocentním podílem.
Fridrichovy fráze nejsou samoúčelné. Upevňuje si jimi pozici, kterou se mu pod nynějším generálním ředitelem ČT Petrem Dvořákem podařilo vybudovat. Z showbyznysového hlediska pozici toho, kdo reprezentuje vliv České televize. Loni mu to v žebříčku TOP 10 vlivných vyneslo šestou příčku, kterou letos obhájil.
Aktuální pořadí |
1. Ivan Zach » |
2. Martin Švehlák » |
3. Radek Lain » |
4. Jaromír Soukup » |
5. Oldřich Lichtenberg » |
6. Milan Fridrich » |
7. František Janeček » |
8. František Nachtigall » |
9. Michel Fleischmann » |
10. Lucie Bílá » |
» Jak jsme sestavovali žebříček vlivných v českém šoubyznysu |
Proč je to Fridrich, nikoli sám Dvořák? „Dvořákův vliv je formální, daný funkcí. Samozřejmě, že schvaluje programové záměry, ale ty mu připravuje Fridrich. Který navíc dokáže dokonale bruslit mezi partičkami, co bojují o vliv v České televizi, aby si urvaly co nejvíc z jejího rozpočtu. Často mají pocit, že vyhrály a že si Fridricha vodí, ale nevidí to, že je to vlastně obráceně,“ upozornil loni jeden z televizních insiderů, s nimiž deník Neovlivní.cz při mapování zákulisí showbyznysu mluvil.
Partičkování a boj o moc k České televizi patří jako Pat k Matovi. „Kolem televize jsou partičky, které bojují, aby se dostaly na obrazovku. Tomu jsem nechtěla podlehnout, ale nebylo v mých silách to změnit,“ přiznala mimochodem i někdejší programová ředitelka Eva Vrtišková, která ve Fridrichově pozici strávila na Kavčích horách necelý rok.
Fridrich to nemění, ale využívá. Přímo pod něj spadá první i druhý program České televize, podléhají mu i výkonní ředitelé ostatních programů. Vzhledem k tomu, že původní tvorba tvoří na programech ČT asi dvě třetiny vysílacího času a skoro třetina je premiérovaná, jde o víc než zajímavý zdroj obživy. Navíc ČT v Česku stále platí jako štempl kvality daného umělce.
„Fridrich těží z manažerského stylu Dvořáka. Ten nechce řešit běžnou agendu. Je ochoten – byť nerad – zabývat se konkrétním programem až ve chvíli, kdy je průšvih. Tak to fungovalo i za jeho éry na Nově, kdy vliv nad tím, kdo bude nebo nebude hvězda, přenechal marketingové ředitelce Miloslavě Novákové. Jinak má dost práce s odrážením politických tlaků, zároveň musí vycházet s politiky, aby si udržel post a tím i moc,“ popsal deníku Neovlivní.cz další důvěryhodný zdroj z branže.
Podobně umí Fridrich, který začínal jako reportér Českého rozhlasu a léta strávil jako bruselský zpravodaj, „tančit“ i s politiky. Kontakty udržuje a v poslední době ještě zintenzivňuje. Viz jeho účast na večírku premiérova přítele a nejvlivnějšího zákulisního hráče, právníka Radka Pokorného.
To, co jej v žebříčku Neovlivní.cz srazilo níž, třeba i za lidi s méně prostředky v zádech či výrazně menší sledovaností, je fakt, že musí více kličkovat. Peníze nejsou jeho. A k prosazování svých plánů potřebuje krytí. Konkrétně Víta Koláře. Bývalý novinář a diplomat zastává už dva roky funkci výkonného ředitele ČT pro komunikaci. A požívá extrémní důvěry Petra Dvořáka, který dá na jeho rady i z programového hlediska. Kolář má tak ve výsledku moc Fridrichovy plány když ne úplně zhatit, tak výrazně komplikovat.