Mohli bychom přetížené kamiony vážit a chránit tak české silnice i bezpečnost lidí. A ještě si k tomu vybrat peníze na pokutách. Ale řekli jsme si NE.
Je to tak trochu zmar. V roce 2011, ještě za vlády Petra Nečase, se politici shodli, že je vážně potřeba udělat přítrž přetíženým kamionům na českých silnicích. A slíbili, že od následujícího roku budou tahače převažovat. Ve velkém. Nejen na dálnicích, ale i v obcích a silnicích druhé a třetí třídy.

„Máme v tuto chvíli jednoznačně zájem, aby nedocházelo k průjezdu přetěžovaných kamionů, které samozřejmě významně ovlivňují jak stav komunikace, tak i hluk a tak dále,“ slíbil tehdejší ministr dopravy za Věci veřejné Pavel Dobeš.
Nečasovi ministři v tom měli jednoznačnou podporu od tehdejší opozice, zejména z ČSSD, která ovládala kraje. „Chceme zamezit šlendriánu, že nám tu jezdí přetížené kamiony a objíždějí placené úseky,“ podpořil vládní plány politik ČSSD Milan Chovanec, tehdejší plzeňský hejtman a pozdější ministr vnitra.
O jednu dekádu později a vládní angažmá hned několika politických stran z levice i pravice jsme tam, kde jsme byli.
