Příběh jedné váhy. Kdo rozhodl, že se nebudou kamiony vážit

Mohli bychom přetížené kamiony vážit a chránit tak české silnice i bezpečnost lidí. A ještě si k tomu vybrat peníze na pokutách. Ale řekli jsme si NE.

Je to tak trochu zmar. V roce 2011, ještě za vlády Petra Nečase, se politici shodli, že je vážně potřeba udělat přítrž přetíženým kamionům na českých silnicích. A slíbili, že od následujícího roku budou tahače převažovat. Ve velkém. Nejen na dálnicích, ale i v obcích a silnicích druhé a třetí třídy.

Dopravní zácpa v Praze, květen 2019. Foto: Shutterstock

„Máme v tuto chvíli jednoznačně zájem, aby nedocházelo k průjezdu přetěžovaných kamionů, které samozřejmě významně ovlivňují jak stav komunikace, tak i hluk a tak dále,“ slíbil tehdejší ministr dopravy za Věci veřejné Pavel Dobeš.

Nečasovi ministři v tom měli jednoznačnou podporu od tehdejší opozice, zejména z ČSSD, která ovládala kraje. „Chceme zamezit šlendriánu, že nám tu jezdí přetížené kamiony a objíždějí placené úseky,“ podpořil vládní plány politik ČSSD Milan Chovanec, tehdejší plzeňský hejtman a pozdější ministr vnitra.

O jednu dekádu později a vládní angažmá hned několika politických stran z levice i pravice jsme tam, kde jsme byli.

Chcete se dozvědět víc?

Předplaťte si tištěný magazín + web Neovlivní za 1990,- Kč / rok a získáte:

  • Unikátní časopis týmu novinářky Sabiny Slonkové (doručujeme 9x ročně)
  • Investigace, analýzy a rozhovory
  • Exkluzivní zjištění ke klíčovým událostem
  • Každodenní přístup k originálnímu obsahu na webu Neovlivní.cz

Již mám předplatné
Přejít nahoru