Státní dráhy utratily v Babišově Mafře sto milionů

Podnikání premiéra Andreje Babiše financuje zčásti stát. České dráhy utratily od roku 2015 celkem 112 272 840 Kč za reklamu, marketing a propagaci u mediální skupiny Mafra, tedy u vydavatelství spadajícího do Babišova svěřenského fondu, uvedl dnes Radiožurnál. A dodává: “Ve srovnání s ostatními mediálními domy jde o rekordní sumu, kterou přitom vydavatelství z velké části obdrželo bez výběrového řízení.”

To srovnání je do očí bijící. Vydavatelství CNC, pod které spadá například nečtenější list Blesk, od státních drah získal inzerci o řád nižší než Babišova Mafra. Za stejné období dráhy podle dokumentů veřejnoprávního rozhlasu poslaly do CNC 17 milionů, nejsledovanější televize pak získala 47,7 milionů. Vydavatelský dům CNC i Nova se od Mafry liší zásadní věcí: nevlastní je premiér.

Mediální dům Mafra odmítá, že by za příjmy 112 milionů ze státního byla právě skutečnost, že ji před lety koupil premiér. Reportérka Českého rozhlasu Markéta Chaloupská ale získala svědectví bývalého šéfa drah Miroslava Kupce, který souvislost potvrdil.

„Bylo všeobecně žádoucí, aby to byla Mafra, ta vazba byla jasná a nebylo o čem moc diskutovat. Tady byl zájem o to, aby zrovna tento nakladatelský dům měl co nejvíc práce,“ řekl Kupec, který šéfoval společnosti od září 2018 do června 2019. Podle něj za vyšší příjmy pro Mafru lobboval přímo jeden z vrcholných manažerů vydavatelství, ředitel strategického rozvoje František Nachtigall.

Ten samý Nachtigall, který sehrál v minulosti roli v příběhu, v němž tehdejší ministr vnitra Milan Chovanec předal civilní kontrarozvědce informace, že se jej chystá kdosi zdiskreditovat a použít k tomu má mediální dům Andreje Babiše. V písemném podání pro BIS pak ministr podle zjištění Neovlivní.cz výslovně zmínil manažera vydavatelství Františka Nachtigalla. Ten to popřel.

Stejně tak v případě reklamy pro Mafru František Nachtigall Radiožurnálu nejprve řekl, že s Kupcem o reklamě na schůzce vůbec nemluvil. “O pár dní později si vzpomněl, že spolu možná přece jen o inzerci mluvili, protože našel SMS z února 2019, ve které tehdejšímu řediteli píše, že je „problém s inzercí a jestli se to může řešit“,” píše autorka Markéta Chaloupská.

Byznysu Andreje Babiše se pravidelně věnujeme v tištěném časopise Neovlivní.cz. Předplácejte zde:

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít