Tištěný časopis Neovlivní.cz: slovenské dědictví AB. A díky čtenářům

Milí čtenáři,

ještě pár dní si můžete objednávat březnové číslo tištěného časopisu Neovlivní.cz, které vzniklo před koronavirovou nákazou. Shodou okolností ale odpovídá na spoustu otázek, které se poslední měsíc v souvislosti s chováním politiků i fungováním státního aparátu objevilo.

Poslední dny jsem si přitom znovu uvědomila, jaké mám štěstí. Obsah našich zpráv na webu i v tištěném magazínu určujeme my sami. Jen a pouze na základě toho, co považujeme za důležité.

Ne podle toho, jestli někdo tvrdí, že by novináři v době krize měli být konstruktivní a nekritizovat. Přinášíme i dobré zprávy, ale neznamená to, že rezignujeme na svůj hlavní úkol: koukat mocným pod prsty a popisovat, jak nám vládnou.

Proto jsme se tak důkladně věnovali kritickému nedostatku ochranných pomůcek pro zdravotníky, lékaře a sestřičky. Proto jsme popisovali pochybnou kvalitu respirátorů dovážených z Číny nebo situace, jak se premiér Andrej Babiš chová  k obyčejným lidem, když nestojí před zapnutou kamerou.

Věřím, že vám to pomáhá orientovat se v tom, co se kolem nás odehrává. Váš ohlas mne v tom utvrzuje. Za poslední týden nám skokově přibylo předplatitelů časopisu Neovlivní.cz.

A právě vy, předplatitelé, nám pomáháte v tom, co děláme. Moc to pro mě znamená.

Děkuji vám!

A co si můžete přečíst v březnovém čísle časopisu? Vypravila jsem se na Slovensko, kde jsem pátrala po začátcích velkého byznysu našeho současného premiéra. Narazila jsem na příběh, který je právě aktuální: Bratislava spouští projekt likvidace obřího toxického jezera, které pochází ze slavné fabriky zprivatizované právě AB. Zkuste hádat, kdo to bude platit? Příběh privatizace Istrochemu může sloužit jako symbol podnikání našeho nejpopulárnějšího politika. Je v něm vše. A jako bonus předkládáme reportáž z Močenku, kde sídlí premiérova slovenská vlajková loď Duslo.

Ještě svůj časopis nemáte? Předplatit si jej můžete snadno, objednávkový formulář najdete na tomto odkaze »

Nezapomenutelně nesrozumitelné výroky ministra-kyborga Karla Havlíčka o tom, co udělá jako první ve své zdvojené funkci, nás přiměly k unikátní analýze mluvených projevů našich politiků. Je to smutné, ale spousta z nich by mohla směle konkurovat Miloušovi Jakešovi a jeho legendárnímu Červenému Hrádku. Horší ale je, že nejde jen o formu. Projevy některých současných mocných se blíží normalizaci i svou ideologií. A vidíme to i v době, kdy mají lidem vysvětlovat opatření, kterými v době boje s pandemií omezili jejich práva.

A do třetice k politice: podívali jsme se za kulisy Strakovy akademie. Předkládáme „politický bulvár“ o tom, jaké postavení má který z ministrů, kdo je „mazel“ a kdo naopak převzal po Danovi Ťokovi roli vládního otloukánka. A současně se z textu dozvíte, jak vlastně vláda funguje a dostanete odpověď na aktuální otázku, proč Andrej Babiš v prvních dnech koronavirové krize odstavil Jana Hamáčka na vedlejší kolej.

Ačkoli hnutí ANO ovládá resort dopravy už šest let a heslo „dálnice, dálnice, dálnice“ bylo jedním z jeho předvolebních sloganů, tempo výstavby dálnic neustále klesá. Proč se nestaví? Odpověď předkládá osoba, která o tom ví s nadsázkou všechno: Miloslava Pošvářová.

Náš spolupracovník Radovan Vávra tentokrát sepsal „elektročlánek“. Kromě jiného je totiž také vášnivý automobilista, a přispěl tak do aktuální debaty o tom, zda elektroauta mají budoucnost.

O budoucnosti a Elonu Muskovi pak David Binar mluvil i s mladým vědcem Filipem Širokým, kterého časopis Forbes zařadil do žebříčku 30 pod 30. Tedy mladých lidí, kteří mají velký předpoklad uspět ve světě. Jejich rozhovor je ale o vzdělání, vizionářství a o tom, zda technologie opravdu vyřeší všechno.

Ještě jednou díky za vaši podporu.

Vaše Sabina Slonková