Vláda jde na TikTok. Do reklamy dá půl milionu

Peníze v době krize posílá firmě, která vznikla loni v listopadu

Je to další signál o prioritách českého premiéra. Ve stejné době, kdy ministerský předseda opět nepřišel na tiskovou konferenci, kde se oznamovala nová vládní opatření v boji s nákazou, Andrej Babiš dával příspěvek na Twitter o tom, že jeho kabinet vstupuje na sociální síť pro mladé TikTok.


Ilustrace: Shutterstock

“Strakovka je prý ode dneška i na TikToku, sice nevím, co to je, ale doma mi to občas ukazují děti. Sledujte,” napsal na svůj Twitter. 

V prvních příspěvcích Strakovku představují influenceři Jakub Gulab a Anna Šulcová. “Ahoj, ráda bych vám ukázala prostory Strakovy akademie, ve které sídlí vláda České republiky v čele s předsedou vlády. V této části budovy, které se říká „u Masaryka“, můžete vidět fotky všech českých premiérů společně se státními symboly. Zde procházíme částí k hlavnímu vchodu a koukejte na ten lustr!,” říká v prvním příspěvku Šulcová.

Za propagaci Babišovy vlády na TikToku, Instragramu a kanálu YouTube ve volebním roce zaplatíme my všichni z daní půl milionu korun. Vyplývá to ze smlouvy, na kterou obratem už včera upozornili lidé na sociálních sítích.

Za úřad vlády ji uzavřel Babišův spolupracovník Vladimír Vořechovský s firmou influencera Gulaba. Jeho společnost Medialer vznikla loni v listopadu. Není přitom jasné, kolik příspěvků má firma vládě odevzdat. To ve smlouvě uvedené není. A na dotazy Neovlivní.cz zatím Úřad vlády neodpověděl.

Pouze vydal tiskovou zprávu, v níž stojí: “Anna Šulcová a Jakub Gulab, připravili celou kampaň, o které vás bude informovat i digitální covid karta, zcela zadarmo. Nově budou probíhat i debaty o dezinformacích ohledně očkování na populární síti Clubhouse. Úřad vlády jejich aktivitu podpořil nákupem reklamního prostoru pro vytvořená videa na vybraných sociálních sítích.”

Postup vlády vyvolal na sociálních sítích vlnu kritiky. Lidé upozorňují mimo jiné na to, že Babišův tým řeší svojí propagaci v době, kdy přibývá mrtvých v epidemii a třeba zdravotníci dodnes nemají odměny za podzimní vlnu, které jim premiér osobně sliboval.

“Úřad vlády ČR si u Tik Toku zaplatil reklamu za 500.000,- do které obsadil Annu Šulc a Jakuba Gulaba. Tyto dva influenceři se stávají tváří placené propagace současné vlády. Nešel náhodou ten půl míč z našich peněz? :))),” napsal například hudebník a někdejší influencer Johny Machette.

Zdroj náhledové foto: Shutterstock.com

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email