Havlíček zatajil další stavbu z unijních peněz

Karel Havlíček zamlčel, že nový úsek dálnice D48 a obchvat Skotnice z podstatné části financovala Evropská unie. Jde o několikátý případ

Stává se z toho pravidlo a skoro to vypadá, že je to záměr. Pokaždé, když ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček na sociálních sítích slavnostně oznamuje, kolik nových (kilo)metrů dálnic otevřel, zapomíná u toho uvést, kdo na stavbu přispěl: že šlo o unijní peníze.

Naposledy tento týden. “Jeden den, dvě dokončené dopravní stavby. Pro řidiče jsme otevřeli nový úsek dálnice D48 Rybí – MÚK Rychaltice a obchvat obce Skotnice na silnici I/58. Otevřením nového 11,5 kilometrů dlouhého úseku D48 vznikl ucelený dálniční úsek Rybí – Frýdek-Místek,” napsal ministr Havlíček.


Karel Havlíček otevírá…. Foto: Twitter KH

Příspěvek doprovodil jako obvykle u otevírání staveb svojí fotografií. O finančním příspěvku Evropské unie nenapsal ani slovo.

To museli napravovat až úředníci zastoupení Evropské komise v Praze, kteří na ministrovu hru v posledních týdnech přistoupili. Kdykoli ministr “zapomene” zmínit podíl EU, unijní úředníci to sami vyvěsí na sociální sítě jako reakci na ministrovo prohlášení.

“Z naší pravidelné rubriky „Příspěvky EU“: Na nových 11,5 km dálnice D48 Rybí–Rychaltice šlo 1465 milionů korun z EU, na 3kilometrový obchvat Skotnice včetně tunelu Prchalov šlo z fondů 496 milionů korun,” reagovala komise naposledy.

Není to přitom poprvé. Už jsme popsali, že stejně vicepremiér postupoval v případě staveb na dálnících D1 a D6, u Negrelliho viaduktu či u obchvatu Chýnova.

Proč to Karel Havlíček dělá, pořád není jasné. Na otázky Neovlivní.cz jeho úřad neodpověděl.

Dotazy zněly: Proč u řady staveb zamlčuje finanční účast EU? Jak hodnotí fakt, že to musí po jeho příspěvcích připomínat zastoupení Evropské komise v Praze?

Každopádně Karel Havlíček v tom není sám. Stejný problém má i jeho vládní šéf. Předseda vlády Andrej Babiš rovněž zapomíná uvádět, že některé ze staveb, kterými se chlubí, spolufinancuje Evropská unie.

“Všichni o tom mluvili, ale až my jsme to udělali. Negrelliho viadukt je první úsek železnice z centra Prahy na letiště,” napsal premiér Andrej Babiš k videu, které zveřejnil k otevření Negrelliho viaduktu.

O finanční účasti EU na opravě viaduktu ani jedno slovo. Unie přitom poslala na viadukt 900 milionů korun.

Zmiňování unijních peněz přišlo v poslední době premiérovi vhod jen v jednom případě: když čelil kritice, že rozhazovačný rozpočet zdecimuje zemi a způsobí rozvrat veřejných financí.

Andrej Babiš ve svém pravidelném nedělním hlášení své voliče uklidnil. Zaplatí to Evropská unie.

“Evropské peníze. Za období 2014 až 2020 nám přijde ještě 300 miliard. Na období 2021 až 2027 dostaneme 963 miliard na granty, z toho já svojí urputností jsem přivezl navíc 42 miliard, a 415 miliard na půjčky. Takže prosím vás, ten dvouletý výpadek té superhrubé mzdy, tedy respektive snížení daní. Protože superhrubá mzda, to vám asi nic neříká, ale snížení daní pro všechny my pokryjeme z evropských peněz. Vždyť proto ta Evropa to dělá. Fond obnovy,” přiznal své úmysly látat dluhy unijními penězi.

Zdroj náhledové foto: Twitter Karla Havlíčka

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email