Vládní utajená analýza k taxíkům. Co v ní stojí?

Bývalá vláda Bohuslava Sobotky si nechala těsně před svým koncem zpracovat analýzu, která zmapovala fungování taxislužeb a alternativních přepravců. Dokument byl hotov v době, kdy už Sobotkův kabinet odcházel. A dodnes nebyl zveřejněn. Právě tento týden v Praze znovu demonstrují taxikáři, kteří vyčítají politikům, že problém neřeší. Přinášíme kompletní text vládní studie.

Na Úřadu vlády je od loňského listopadu k dispozici studie, která v hlavních bodech dává za pravdu demonstrujícím taxikářům. Ti začali protestovat už loni především proti alternativnímu přepravci Uber. Nyní vyjeli do ulic i proto, že politici podle nich před problémem zavírají oči.

Titulní stránka analýzy k taxislužbám pro Úřad vlády

Studii vypracoval pro Úřad vlády tým Vysoké školy podnikání a práva. Jako hlavní zjištění experti na osmdesáti dvou stránkách prezentují následující fakt: “Na trhu služeb hromadné přepravy osob nejsou zabezpečeny rovnocenné podnikatelské podmínky, přičemž tak dochází k řadě konfliktů. Do jisté míry jsou tedy pochopitelné i stížnosti řidičů poskytujících klasické taxi služby na to, že jsou znevýhodněni”.

Studie nese datum 20. listopadu 2017, na Úřad vlády tedy dorazila devět dní před demisí Sobotkovy vlády a nástupem Babišova kabinetu.

Kompletní znění analýzy, kterou získala redakce Neovlivní.cz, najdete zde: UBER

Autoři studie v závěru zprávy předestřeli hned několik doporučení pro exekutivu:

  • není pochyb o tom, že přeprava osob za úplatu, ať má charakter přepravy taxi či
    platformy je komerční činností
  •  s ohledem na rizika pramenící s přepravou osob, který má hromadný charakter, jsou ve
    vyspělých zemích kladeny přísnější požadavky na provozovatele této dopravy a též na
    osoby, které řídí příslušné dopravní prostředky (letadla, vlaky, autobusy, auta určena ke
    komerční přepravě)
  • jak bylo uvedeno výše, tradiční oblast taxislužeb je poměrně přísně regulována, jak
    z pohledu zahájení taxikářské činnosti, tak jejího provozování a nároků na
    administrativu řidiče
  • pokud bychom posuzovali poskytování tzv. smluvní přepravy fy Uber, Taxify, tak
    v takovém případě společnosti pro výkon funkce řidiče přepravy nevyžadují řadu
    regulativních požadavků, zejména vlastnictví průkazu způsobilosti řidiče taxislužby, ale
    i sjednání pojištění pro taxislužbu, absolvování četnější technické kontroly vozidel taxi
    apod.
  • na druhé straně nelze přehlédnout, že některá regulativní opatření jsou již překonána:
    znalost místopisu lze nahradit výkonnou navigací, taxametr lze nahradit mobilní
    aplikací opírající se o GPS identifikaci projeté trasy
  • obě kategorie řidičů, jak klasičtí řidiči taxi, tak řidiči pracující pro Uber by měli být
    plátci všech obligatorních daní, s ohledem na tu skutečnost, že spol. Uber nezveřejňuje
    informace o řidičích, kteří pro ni pracují, řidiči se cítí býti anonymizováni, čímž se
    vytváří jisté podmínky pro obcházení této povinnosti
Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít