Databáze lží: Kampaň hnutí ANO jako klamavý prodej hrnců

Billboardy Babišovy prezidentské kampaně připomínají nekalé praktiky podomních prodejců.

«« Zpátky do databáze lží

Všechno je jednou poprvé. A poprvé se do naší Databáze politických lží nezapsal konkrétní politik, ale rovnou celá parlamentní partaj.

Zápis do databáze si vysloužila aktuální billboardová kampaň hnutí ANO, která je součástí Babišova tažení na Hrad, byť stále ještě oficiálně nepřiznaného. Plakáty zobrazují existující osoby se sloganem za Babiše bylo líp a s modifikovaným vysvětlením v čem.

Ilustrace: Shutterstock.com

Jenže stejně jako prodejci kvalitu hrnců zamlčuje i hnutí ANO podstatnou informaci: jejich partaj a Babiše propagují a vychvalují přímo straníci nebo lidé, kteří s hnutím sympatizují. A někteří dokonce kandidují v podzimních komunálních volbách.

To se ovšem běžný občan z billboardu nedozví.

A nepřizná to i Andrej Babiš na svých sociálních sítích, kde sdílí krátká videa, v nichž ho “tváře z plakátů” chválí. “Makal a nežvanil. Tohle říct je velká odvaha. Díky, pane Adame,” komentoval v pondělí kupříkladu videoproslov černovlasého mladíka.

Lídr hnutí ovšem stejně jako billboard zatajil jeho příjmení, z něhož by bylo jasno. Jde o Adama Stanislava, člena stranické buňky Mladé ANO, který navíc na podzim kandiduje v komunálních volbách. Jako důkaz poslouží sociální sítě mladých straníků z ANO. “Adam Stanislav je mimochodem také člen Mladé ANO a bude kandidovat v nadcházejících komunálních volbách v MČ Brno-Komín, tak mu držme palce!,” píše se v příspěvku Mladé ANO z 8. května.

A to samé Daniel Vodák, jemuž Babiš děkuje za podporu na billboardu slovy: “Za Babiše bylo líp. Tohle říct je velká odvaha. Díky, pane Danieli.”

Daniel Vodák působí v chrudimské buňce ANO. Nebo Nikola Staňková z brněnské organizace Babišovy partaje, za kterou se stala i radní městské části Brno-sever.

Hnutí ANO i přesto všechno trvá na tom, že kampaň vznikla spontánním zájmem lidí.

“Vzniklo to spontánně. Obrací se na nás obrovské množství lidí. Denně píší desítky, stovky lidí, že jsou nespokojení. Kladou mi dotazy, jak bude to, či ono. Jsou to autentičtí lidé, kteří měli tu odvahu, že dali do kampaně svou tvář,” prohlásila v CNN Prima News Alena Schillerová.

A opět ani slovo, že jde zčásti i o jejich kampaň, protože sami na podzim kandidují za ANO.

Stejně jako prodejcům hrnců i politikům hnutí ANO je ovšem podle zjištění Neovlivní.cz upřímně jedno, že jde o jakousi formu klamavé reklamy. “Počítalo se s tím, že to stejně dřív nebo později vyjde najevo, že jsou to lidé spojení s ANO. Není to ale žádný problém. Důležité je, že se slogan dostal do povědomí veřejnosti a ti, co za to hnutí ANO kritizují, jen pomáhají kampaň šířit dál,” popsal úvahy při přípravě kampaně jeden z Babišových spolupracovníků.

«« Zpátky do databáze lží


Šéfredaktorka Sabina Slonková doporučuje

Odpuštění za plyn. Zákulisí Mynářovy katarské mise

Schillerová má šanci z vyšetřování kauzy fotek vyklouznout

Květnový časopis Neovlivní.cz: Kdo si sáhne po milionu zahozených hlasů

Český europoslanec zpochybňuje masakr v Buče


Databáze lží vzniká za podpory Martina Hájka


Zdroj náhledové foto: Shutterstock.com

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Štítky: