Štěpánková: Nejtěžší bylo rozhodnutí, že jdu do toho

Vystudovala VŠCHT a když na ni nastupovala, myslela si, že základy chemie zvládá. Jak říká, mýlila se. Jedna z nejoceňovanějších tuzemských podnikatelek Eva Štěpánková přiznává, že se učí stále.

“Učit se musím stále. Za všech okolností, ten vývoj je tak progresivní, že vždycky se budete pohybovat jen v určitém segmentu, ale i ten je rozsáhlý. Stejně jako v počítačích, programování, fyzice, biologii a podobně,” říká majitelka kosmetické firmy Ryor.

Eva Štěpánková poskytla profilový rozhovor společnosti DeadLineMedia, vydavateli deníku Neovlivní.cz, jejíž druhou část vám předkládáme. V té první mluvila o tom, jak se nestat ovcí, držet se svých principů a jít si za svým.

První část rozhovoru – si můžete přečíst zde.

DLM: Brzy budete s vaší firmou slavit velké výročí – 25 let na trhu. S tím, co dnes o branži víte, co byste sama sobě na svých začátcích nejradši poradila? 

Výroba kosmetických přípravků by předmětem výroby zůstala. Soustředila bych se víc na pojetí a návrhy obalů, na jejich romantičnost, schopnost vyvolávat iluze, prostě na trend – jsem pro Tebe to nejlepší a budu Tě hýčkat ve všech směrech. Proč – obal prodává!

DLM: Jakou nejlepší byznysovou radu jste kdy dostala? Jak vám pomohla? Od koho?

To nelze říci tak jednoduše, od mnoha lidí jsem dostávala impulsy k rozvoji. Možná od docenta Feřteka v roce 1990: “Musíš začít hned a nečekat až bude…” (dítě větší, lepší podmínky pro rozvoj, situace v podnikání jasnější, zákony vymahatelnější atd.)

DLM: Co bylo na tom, vybudovat firmu na zelené louce, nejtěžší?

Rozhodnutí, měla jsem malé dítě a čas jsem musela dělit, hodně vše rozmýšlet, peněz nebyl dostatek a tak podobně.

DLM: Kdybyste mohla a měla se o oblasti, v níž budete podnikat, rozhodovat v dnešní době, volila byste stejně?

Ano, stejně. Nic tak dobře kromě kosmetiky neumím, jsem v ní od roku 1971, ale vývoj aktivních látek i surovin jde hrozně rychle dopředu, tak se musím učit, i když všechno stejně nestihnu.

DLM: Jaký výrobek společnosti Ryor je vaší srdeční záležitostí?

U mne je to základní krém (základ naší společnosti, základní stavební kámen): Výživný krém Exclusive.
Provází mne od roku 1988, vyvinula jsem ho ještě těhotná a už dokázal své kvality.

DLM: Člověk je dnes ze všech směrů zahlcovaný zaručenými triky a tipy, jak se o sebe starat, plejádou reklam, nadnárodní kosmetické koncerny utrácejí obří sumy za reklamu. Dá se tomu nějak vzdorovat a konkurovat?
Žena (i když nesnadno) se musí ubránit těm tvrdým reklamním nájezdům. Principy – kvalitně čistit pleť, dostatečně pít a dobře spát – jsou stálé a neměnné. A je třeba si uvědomit, že je dobré nechat si další ošetření pleti ušít na míru. Tedy nechat si poradit od kvalitního poradce a vyzkoušet osobně všechny navržené přípravky. To nadnárodní firmy nezvládají, RYOR ano.

DLM: Neubráním se otázce, která asi trápí každého, kdo pozoruje v zrcadle, jak pozvolna stárne: Můžete mi jako vystudovaná chemička říct, zda skutečně existuje něco, co na stárnutí “funguje”?

Už jsem řekla principy: kvalitní čištění pleti, pít, spát a moderní kosmetické přípravky skutečně kvalitní připravené s dostatečným množstvím aktivních látek a dobře vstřebatelným základem. Ale to na sobě musí každý vyzkoušet, každý jedinec je neopakovatelný a má jiné požadavky. Dnes jsou trendem přípravky s látkami na vyplnění vrásek zevnitř pokožky a pomocí i z vnějšku, já miluji séra na zklidnění a tonika na pleť.

DLM: Co vás na chemii nejvíc baví?

Chemie je velice těžká, když jsem šla na VŠCHT, myslela jsem si, že v základech hodně umím. Velmi jsem se mýlila a učit se musím stále. Za všech okolností, ten vývoj je tak progresivní, že vždycky se budete pohybovat jen v určitém segmentu, ale i ten je rozsáhlý. Stejně jako v počítačích, programování, fyzice, biologii atd.

DLM: Je teď nějaký produkt, na kterém sama pracujete?

Víte, já teď nejvíc čtu a studuju, co, kde, jak a proč. Poslední významný návrh byl na arganový olej a teď chia semínka a chia olej.To je teď trend ve světě, ale chci to rozvinout. Jiná zem – jiný kraj, platí stále.

Sdílet článekShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít