© Dead Line Media s.r.o. 2016 – všechna práva vyhrazena | buďte s námi v kontaktu: facebook – twitter – napište nám
© Design: Prokoho.cz | Souhlas se zpracováním osobních údajů (nastavení, odvolání)
Vystudovala VŠCHT a když na ni nastupovala, myslela si, že základy chemie zvládá. Jak říká, mýlila se. Jedna z nejoceňovanějších tuzemských podnikatelek Eva Štěpánková přiznává, že se učí stále.
“Učit se musím stále. Za všech okolností, ten vývoj je tak progresivní, že vždycky se budete pohybovat jen v určitém segmentu, ale i ten je rozsáhlý. Stejně jako v počítačích, programování, fyzice, biologii a podobně,” říká majitelka kosmetické firmy Ryor.
Eva Štěpánková poskytla profilový rozhovor společnosti DeadLineMedia, vydavateli deníku Neovlivní.cz, jejíž druhou část vám předkládáme. V té první mluvila o tom, jak se nestat ovcí, držet se svých principů a jít si za svým.
První část rozhovoru – si můžete přečíst zde.
DLM: Brzy budete s vaší firmou slavit velké výročí – 25 let na trhu. S tím, co dnes o branži víte, co byste sama sobě na svých začátcích nejradši poradila?
Výroba kosmetických přípravků by předmětem výroby zůstala. Soustředila bych se víc na pojetí a návrhy obalů, na jejich romantičnost, schopnost vyvolávat iluze, prostě na trend – jsem pro Tebe to nejlepší a budu Tě hýčkat ve všech směrech. Proč – obal prodává!
DLM: Jakou nejlepší byznysovou radu jste kdy dostala? Jak vám pomohla? Od koho?
To nelze říci tak jednoduše, od mnoha lidí jsem dostávala impulsy k rozvoji. Možná od docenta Feřteka v roce 1990: “Musíš začít hned a nečekat až bude…” (dítě větší, lepší podmínky pro rozvoj, situace v podnikání jasnější, zákony vymahatelnější atd.)
DLM: Co bylo na tom, vybudovat firmu na zelené louce, nejtěžší?
Rozhodnutí, měla jsem malé dítě a čas jsem musela dělit, hodně vše rozmýšlet, peněz nebyl dostatek a tak podobně.
DLM: Kdybyste mohla a měla se o oblasti, v níž budete podnikat, rozhodovat v dnešní době, volila byste stejně?
Ano, stejně. Nic tak dobře kromě kosmetiky neumím, jsem v ní od roku 1971, ale vývoj aktivních látek i surovin jde hrozně rychle dopředu, tak se musím učit, i když všechno stejně nestihnu.
DLM: Jaký výrobek společnosti Ryor je vaší srdeční záležitostí?
U mne je to základní krém (základ naší společnosti, základní stavební kámen): Výživný krém Exclusive.
Provází mne od roku 1988, vyvinula jsem ho ještě těhotná a už dokázal své kvality.
DLM: Člověk je dnes ze všech směrů zahlcovaný zaručenými triky a tipy, jak se o sebe starat, plejádou reklam, nadnárodní kosmetické koncerny utrácejí obří sumy za reklamu. Dá se tomu nějak vzdorovat a konkurovat?
Žena (i když nesnadno) se musí ubránit těm tvrdým reklamním nájezdům. Principy – kvalitně čistit pleť, dostatečně pít a dobře spát – jsou stálé a neměnné. A je třeba si uvědomit, že je dobré nechat si další ošetření pleti ušít na míru. Tedy nechat si poradit od kvalitního poradce a vyzkoušet osobně všechny navržené přípravky. To nadnárodní firmy nezvládají, RYOR ano.
DLM: Neubráním se otázce, která asi trápí každého, kdo pozoruje v zrcadle, jak pozvolna stárne: Můžete mi jako vystudovaná chemička říct, zda skutečně existuje něco, co na stárnutí “funguje”?
Už jsem řekla principy: kvalitní čištění pleti, pít, spát a moderní kosmetické přípravky skutečně kvalitní připravené s dostatečným množstvím aktivních látek a dobře vstřebatelným základem. Ale to na sobě musí každý vyzkoušet, každý jedinec je neopakovatelný a má jiné požadavky. Dnes jsou trendem přípravky s látkami na vyplnění vrásek zevnitř pokožky a pomocí i z vnějšku, já miluji séra na zklidnění a tonika na pleť.
DLM: Co vás na chemii nejvíc baví?
Chemie je velice těžká, když jsem šla na VŠCHT, myslela jsem si, že v základech hodně umím. Velmi jsem se mýlila a učit se musím stále. Za všech okolností, ten vývoj je tak progresivní, že vždycky se budete pohybovat jen v určitém segmentu, ale i ten je rozsáhlý. Stejně jako v počítačích, programování, fyzice, biologii atd.
DLM: Je teď nějaký produkt, na kterém sama pracujete?
Víte, já teď nejvíc čtu a studuju, co, kde, jak a proč. Poslední významný návrh byl na arganový olej a teď chia semínka a chia olej.To je teď trend ve světě, ale chci to rozvinout. Jiná zem – jiný kraj, platí stále.