Současná vláda přitom patří mezi ty, ta jejichž éry se postavilo historicky vůbec nejméně nových kilometrů dálnic
Ústředním předvolebním slibem vládního hnutí ANO se před lety stalo heslo z bilboardů “Dálnice, dálnice, dálnice.” Od té doby hnutí řídí resort dopravy už sedm let, tempo výstavby nových kilometrů dálnic ale setrvale zpomalovalo. Teprve za uplynulé dva roky se s blížícími parlamentními volbami výstavba zrychlila a v letošním – volebním – roce má nabrat skoro nadzvukovou rychlost. Alespoň podle politických slibů.

Ilustrace: Shutterstock.com
„Tento rok nebude jenom o vakcíně, ale bude o tom, že budeme pokračovat v těch našich projektech, které jsme začali. Že dostavíme D1, ano, konečně. Všichni to slibovali, my tento rok to uděláme. 160 kilometrů nové dálnice. Že poprvé, a potřebujeme schválit ve Sněmovně první PPP projekt, dálnice Strakonice D4, 32 km. První od revoluce. D11 dva úseky. Dále budeme stavět D6 na Karlovy Vary, 220,4 km dálnic a silnic 1. třídy. Postavíme 170 železničních přejezdů, budeme opravovat 170 nádraží, dokončíme železniční koridor Praha–České Budějovice. Takže už nepojedete vlakem 2,5 hodiny, ale 1 hodinu 40 minut,“ vypočítával ve svém nedělním hlášení premiér Andrej Babiš.
Ve skutečnosti to sice nebude 160 kilometrů nové dálnice, ale podle oficiálních čísel ŘSD „jen“ 101,6 km, přičemž je v tom započteno 50 kilometrů rekonstruované D1. I tak je ale zřejmé, na čem bude Babišovo hnutí stavět svojí kampaň.
Články o budovatelském úsilí současného kabinetu vyšly na konci roku i v médiích vlastněných premiérem. Web iDnes to shrnul například v textu s titulkem „Rok 2021 ve znamení dálnic. Otevře se přes 100 kilometrů nových úseků.“
