Žebříček vlivu v showbyznysu 2017: Číslo 5

Továrna na sny, pozlátko a součást her, které lid potřebuje vedle chleba. To je showbyznys. Kdo ovšem tu továrnu aktuálně řídí? Tváře, které diváci estrád, návštěvníci divadel či muzikálů a hltači bulvárních zpráv často ani neznají. Mediální manažeři, píáristé, celebrity, které ze svého jména vytvořily nezpochybnitelné značky. Kdo patří mezi deset klíčových hráčů? Deník Neovlivní.cz aktualizoval žebříček nejvlivnějších lidí v českém showbyznysu.

Číslo 4: Oldřich Lichtenberg – Podívej, vychází hvězda

Narozen 9. března 1963, muzikálový producent, spolumajitel Divadla Broadway nebo produkční společnosti Cleopatra Musical.

„Musel bych jí urazit ruce. Musí se živit slušně, muzikál je těžký život.“ Tak komentoval před časem producent Oldřich Lichtenberg možnost, že by jeho dcera Anna zasvětila svůj život stejné branži, které se sám věnuje. Dobře ví, o čem mluví. Je nejúspěšnějším představitelem muzikálové produkce v Česku. A podle propočtů Neovlivní.cz mu stále patří čelní místo v žebříčku vlivných lidí tuzemského showbyznysu, byť se od posledního měření o jednu příčku propadl.

Na jeho schopnosti vydělávat peníze se ovšem mnoho nezměnilo. Díky tomu zůstává v branži tím, kdo dokáže více než slušně živit nejen sebe, ale i ostatní. Být slavný a vidět se na stránkách bulváru je pro hvězdy a hvězdičky jedna věc, něco jiného je však pravidelný příjem a stabilní práce. Lichtenberg umí zajistit obojí, přičemž na talentu a schopnostech až tak úplně nezáleží. Při počtu produkcí, které hyperaktivní producent realizuje, si nemůže dovolit takovou vybíravost, jakou prokazuje jeho konkurent František Janeček. U Lichtenberga platí, že známé jméno je víc než hlasový rozsah.

Znám je svou schopností povznést se nad zákulisní šarvátky a jednat s chladným kalkulem. Známá je letitá příhoda, jak se kvůli Třem mušketýrům dostal do sporu s dalším vlivným hráčem muzikálového světa, spolumajitelem a producentem divadla Kalich Michalem Kocourkem. Ten mu přetáhl některé hvězdy – Sabinu Laurinovou, Pepu Vojtka nebo Petru Janů. Ze silných řečí o zradách a podrazech nakonec vybruslil Lichtenberg úspěšně a následovala  – samozřejmě nepsaná – kartelová dohoda, že hvězdy se nepřeplácejí, k níž se připojil nejen Kocourek z Kalichu, ale i František Janeček z GoJa Music Hall. Limitní částkou tak je podle důvěryhodných informací přibližně 20 tisíc korun za představení pro největší hvězdy.

Aktuální pořadí

1. Ivan Zach »
2. Martin Švehlák »
3. Radek Lain »
4. Jaromír Soukup »
5. Oldřich Lichtenberg »
6. Milan Fridrich »
7. František Janeček »
8. František Nachtigall »
9. Michel Fleischmann »
10. Lucie Bílá »
» Jak jsme sestavovali žebříček vlivných v českém šoubyznysu

Jako producent prochází Lichtenberg největším počtem divadelních sálů. „Snil jsem o vytvoření pražské Broadwaye, tedy ulice plné muzikálových divadel, tak mi zbyla aspoň ta Broadway,“ řekl před časem v Radiožurnálu. Skromně opomněl, že produkoval třeba zásadní představení v divadle Ta Fantastika – původního Krysaře Daniela Landy nebo Johanku z Arku. Že kromě Broadwaye je v jeho režii i divadlo Hybernia a s Draculou se prosadil i do Hudebního divadla Karlín.

Vliv Lichtenberga pak posilují rozsáhlé politické kontakty, které bývají při shánění peněz na muzikály klíčové. Už v polovině 90. let stál za kampaněmi ČSSD, které dodával na náměstí hvězdy včetně parťáka Davida. A to se slušnými slevami. Samozřejmě pak byla jen náhoda, když třeba v roce 2010 získala jeho produkce Kata Mydláře na deset milionů z odvodů hazardních firem.

Blízko má díky kontaktům v sociální demokracii i k jednomu z nejvlivnějších lobbistů Miroslavu Janstovi. Ten zaměstnal jako koncipienta i Lichtenbergova syna Oldřicha, který před lety platil za zářný příklad zlaté mládeže (spolu třeba s mladým Bartoškou), jemuž není žádný bar dost velký. Mladý Lichtenberg se pak sám pustil do politiky, když před dvěma lety kandidoval na Praze 1 za nepříliš úspěšné hnutí Pro Prahu miliardáře Zbyňka Passera.

Lichtenberg, který zdatně krmí bulvární média kdejakou drobností ze zákulisí svých produkcí – a tím posiluje svou značku a tvoří nové muzikálové hvězdičky -, má ve své minulosti jediný a dávno už zapomenutý škraloup.

Spolu se svými partnery z Art Production Milošem Zapletalem a Michaelem Kocábem se přichomýtl  do neslavné historie privatizačního fondu Trend. Když se v něm ovšem začaly odehrávat transakce, které fond nakonec vytunelovaly, Lichtenberg včas utekl.

A jaká je Lichtenbergova strategie? Prostá. „Divadlo se nedá řídit demokraticky.“

 

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone


Autor je externím spolupracovníkem redakce.


Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners. Old Paper by ThunderThemes.net

Tento web používá k personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

Služby společnosti DeadLineMedia mohou pro své správné fungování vyžadovat tzv. cookies – tedy malá množství dat, které www servery přes prohlížeč běžně posílají a ukládají do počítače uživatele, aby identifikovaly jeho osobní předvolby a nastavení a usnadnily tak přístup k webovým stránkám. Celosvětově cookies na drtivé většině webových stránek využívají rovněž provozovatelé reklamních systémů pro zobrazování co nejrelevantnější inzerce. Pokud se rozhodnete, že tato cookies ukládat nechcete, najdete více informací a další postup na: http://www.youronlinechoices.com/cz/vase-volby.

Zavřít